05 februari 2010

Vinterskrud

Se så vackert Skåne var idag. Minus 4 och strålande solsken. Ändå fortfarande enorma problem och Banverket har infört Beredskapsläge 2 vilket innebär att en massa tåg ställs in för att underlätta o glesa trafiken. Det gäller from måndag. Nu ställs tåg in ändå men from måndag är det bestämda turer.

Ikväll i en av de större korsningarna i Lund var drivorna höga. Snön blir lixom lite konstig här, tänkte på det när jag försökte halksladda mig fram i modden. Den känns ganska exakt som att gå i 30 cm djupt strösocker blandat med lite lite potatismjöl. Ungefär om ni kan tänka er känslan. Och så lite grynig....

Hänger ni med?

Men visst var det härligt idag? Bilderna tagna från tåget, som resenär denna gången =)




2 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Försökte du sladda med tågen mån tro ;)!!!?
    Idag är det mildare hemmavid, ska sluta tidigt och ge mig ut i längdspret tänkte jag. Det är ändå omöjligt att sitta på kontoret då de kör en borrmaskin på våningen nedanför. Jag har fått ett nytt höj- och sänkbart skrivbord på jobbet!! Toppen toppen, det känns jättebra.
    Hoppas vdu får en fin fredag. Mångar kramar Mirja

    SvaraRadera
  2. Härligt Mirja och så underbart med människor som förstår att ta till vara på detta vackra vita. =)
    Här nere är det ett enormt gnällande, tro mig - det gnälls mer på detta än vad jag kan åstadkomma gnäll om regn och lera =)
    Synd om svensken.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥