21 februari 2010

Kungarna

Nyss hemkommen från jobb och tittar först på SVT Play och ett- jävlar-i-min-låda-lopp av Hellner och Olsson. Vilka killar! Vilket lopp och vilka prestationer. Det är kärlek, glädje och patriotism.
Sedan blir det ett glas vin och soffan för att se det inspelade festivalprogrammet. Ett svagt startfält ikväll tycker jag. Timoteij, Erik, Elin... Nja. Tyckte nog Johannes var bra men kanske lite nervös och svag i inledningen. Darin stark och självklar och jag är imponerad av sångerskan i Crucified Barbara. Yeba var helt klart en favorit.
Jag hade nog valt Darin o Yeba så här när jag hört bidragen. Tycker fortfarande det är skamligt att Dogge inte kom med förra helgen.

Men det allra bästa i festivalen helt klart
"hotet mot melodifestivalen". Dolph min nya idol




2 kommentarer:

  1. Jag och Oliven älskar också Dolph. Underbart med människor som kan bjuda/driva med sig själv. Kram från Olivens mamma

    SvaraRadera
  2. För min del saknar jag CAROLA, utan Carola-ingen shlager

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥