26 februari 2010

Pilarna på Clemenstorget

Minns ni dem? Jag skrev ett inlägg 27 januari om att de nu hade en kran där och hade börjat att klippa ner dem som de gör på våren. Jag vill bara snusförnuftigt påpeka att de håller på än! Samma kran finns kvar där på Clemenstorget! Hur lång tid kan det ta? För skojs skull och för att jag irriterar mig på att folk helt verkar ha tappat bort det som kallas arbetsmoral så räknade jag alla pilarna idag. Stod lite på sidan så jag har höftat lite men räknade till 67 stycken och då kan det inte vara fler än max 15 som är skymda av varandra på något vis.
27 januari ( OM det var den dagen de började, de kanske börjat två dagar tidigare ) och idag är det 25 februari vilket innebär 30 dagar. Vi säger för att inte underdriva att det är 75 träd... 30 dagar. Det innebär alltså att de har den otroliga hastigheten av 2.5 träd/dag!!! Vilken arbetsgivare skulle inte vilja anställa dem till sin TRÄDgård ( ha ha )??
Nu har de ju inte klippt alla än, långt ifrån, jag tippar att det är ca 25 träd kvar vilket gör det ännu mera pinsamt. Det innebär alltså att de inte ens hunnit 2 ( två! ) träd/dag!

Men jag antar att någon måste hålla i liften, någon måste langa tången, saxen, kniven... någon måste ringa förmannen, någon ringer kommunen, någon hämtar kaffe, någon parkerar om bilen, någon klipper en gren och klättrar ner för att flytta grenen från marken, någon..... NÅGON betalar de här människorna en LÖN!

Ursäkta mig, ville bara avreagera mig såhär på nattkröken. Ska krypa ner hos dotra nu. Jag har bestämt att hon är hemma med mig i morgon.
Vi ska börja med sovmorgon, mys i sängen och sedan hämtar vi frukost och drar igång "Totoro" eller Kikis Expressbud på datorn. Underbara filmer som jag varmt rekommenderar.

Sov gott..


1 kommentar:

  1. Ja, det kan man kalla arbetsmoral! Att tycka så mycket om sitt arbete så att det aldrig ska ta slut! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥