17 februari 2010

Mardi Gras


Semla, fastlagsbulle, fettisdagsbulle eller som jag alltid sagt och skrivit på mitt fik: Selma med Vipsgrädde!

Idag var dagen D. Jag tillhör ju de stora semelälskandes skara. Det är viktigt att äta minst en selma/dag. Idag, av alla dagar, blev det just bara en. Idag borde jag ju legat i och ätit fem stycken. Men, tror jag tar igen det i morgon. Hämtar hjärtat tidigare på dagis och åker på fik.

Borde föresten den här dagen inte införas minst två gånger till per år? Kan man skriva en motion på det? Finns det något utskott som sköter detta? Jag garanterar att det finns ett program på högskolan som jobbar med semlor iaf. Om det inte gör det så inför det NU.

Semlor - here I come!

Föresten, lite rolig kuriosa. Visste ni att semlor på norrländskt vis ska ätas som efterrätt till Bruna Bönor? Hemmavid är det kams man äter på fettisdagen. Tåsjö alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥