24 februari 2010

När vi ändå håller på med nyttig mat. Fia och Slow Food!



Med nyttig mat, ekologiskt, närproducerat osv osv så vet ju vi Jämtar att vårt län är en föregångare då det gäller just detta med ekologisk mat mm.
Jag slår därför ett slag för Fia och allt hennes arbete med Slow Food och Food in Action.

Gå in och njut framförallt av Fias underbara blogg som jag helt enkelt glömt lägga på min blogglista tyvärr! Men nu kommer den!

KRAM och heja Jamtland!

PS, ni vet att ni kan få en enorm mat/smak och syn upplevelse i en underbar omgivning på hennes egna båthuskrog. Skramla ihop ett gäng - jag lovar att det är värt det! Om du inte har råd eller kan så njut av att besöka henne HÄR

Det blev mycket Fia Gulliksson nu men det är hon värd! Har jobbat med henne för länge sedan, suttit som stammis dag ut och dag in för många många många år sedan då Brunkullan såg helt annorlunda ut. Min favorit var varm macka med skinka och ananas som man fick serverad på ett vitt ovalt fat med lite kanter på. Åhhhhh så många gånger jag ätit den. 35 kronor kostade det, tror året var 1986.... =)


1 kommentar:

  1. TANT EVA!
    Så roligt att träffa på dig här! Vad gör du i Skåne kära vän? 1000-Tack för ditt fina inlägg. Maila mig din snigeladress så skickar jag nya teprover. Kram Fia

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥