21 februari 2010

Lokal "tradition"

Var med om en liten företeelse igår. Mitt första invandrarslagsmål. Ja, nu sticker jag ut hakan och kan riktigt känna hur kommentarerna skapas... det gillar jag, kommentarer =)

Självklart slåss även "svenskar" ( hur man nu definierar detta utan att vara "rasist" men jag tror ni förstår vad jag menar ) så det är inte det jag menar med detta.

Det var stök igår, lite grann. Lagom för att vara uppfriskande iaf. Blev ju inget snöoväder på min bana så jag fick aldrig chans att plöja genom drivorna tyvärr =)
Jag var i tid hela tiden. Så när som på de minuterna det tog att ta ett handgemäng i Åkarp.
Den fulle medelålders mannen som vägrade betala biljett, slog ut sin cola på golvet och var allmänt dryg han var ganska enkel att kasta av. Både jag och tågvärden greppade var sin arm och fick hjälp av några resenärer. Tack snälla.
De fem killarna med "Rosengårdsvenska" var lite segare och var drygare än dryga. Men när man kavlar upp de norrländska muskulösa armarna, kniper tag i jackslaget, kastar av dem deras stolthet - kepsen - och sliter ur öronsnäckorna och torkar flinet ur ansiktet så går det lixom bra =)
Av åkte de till slut, vi fick köra vidare och resten av våra resenärer fick en trevligare resa.
Lite spott i håret, några blåmärken och en just dos adrenalin är bara ett stänk av arbetet.

Frid vänner och hälsningar från storstan =)


4 kommentarer:

  1. Hehehe!
    Det e ruter i dej Bettan!
    Skinn på näsan,det har jag alltid tyckt att du har!
    Go for it!

    SvaraRadera
  2. Tjock jäkla skinn, men ska på ansiktsbehandling nästa månad, då blir det lite slipat =)

    SvaraRadera
  3. Du är min hjälte! Mycket imponerad!

    SvaraRadera
  4. Carina var oxå med, hon hade oxå ett hårt pannben och skinn på näsan =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥