26 februari 2010

Det här längtar jag till


Jag har ett fantastiskt jobb! Jag trivs så sjukt bra och är så nöjd. Varje dag längtar jag verkligen till att få gå in på Pressbyrån, slänga lite käft med de som jobbar där och tappa upp min stora Latte. Två rör socker och så in i hytten. Sedan suger jag på den hela vägen upp till Helsingborg, vidare till Kristianstad och ner igen. 5 timmar är inga problem för mig att njuta av den.
Jag har berättat det förr eller hur? Men den är verkligen så god och så bra.

Sedan har jag min matstund och det är samma varje dag i princip. Två kokta ägg ( från den där gården utanför Perstorp ) och två tunnbrödmackor ( från Wellvikens tunnbröd ) och så en gammal Brämhults flaska fylld med någon av Proviva juicerna. Ibland slinker det med en frukt oxå.

Åh, så jag njuter av detta. Ni ser väl hur gott det ser ut? Hytten i Kristianstad, äggen, latten, mackan och jag =)
Kärlek och tillfredsställelse på hög nivå. Det behövs inte så mycket för mig.


3 kommentarer:

  1. Wow!
    Tänk att ha en liten picnic sådär varje dag!
    Mysigt!
    Idag ere bara 7 minus här i Fillsta,rekord!
    Då blir det picnic för oss på Frösö skidlek idag efter skidskolan.

    SvaraRadera
  2. Jag har också världens bästa jobb, tyvärr kan jag inte bestämma/planera lunchen där. Ibland är det högvinst och ibland är det liksom bara potatisbullar.... Tack och lov har man slutat att servera pölsa på skolan.

    SvaraRadera
  3. Pölsa som är så gott, helst hemmagjord på kalvkött. Mmmmmm
    DET var länge sedan man fick så god mat =)

    Potatisbullar oxå smarrigt ju. Men så är jag värsta matfetischisten oxå!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥