21 februari 2010

Fortkörning

Fick köra en favorit idag. Favorit när det gäller mig och köra fordon vet många som känner mig är likamed FORT! Fort är favorit, kanske mognar jag och växer ifrån det men jag verkar ruskigt sen med den utvecklingen.

Skulle köra 13.21 från Malmö C idag med min kära X11. Dock tappade vagnen tryck och när det låg på en bra bit under 4kpa och den gick inte rubba. Fick dock snabbt hjälp av drift och en ny vagn rekviderades från bangården och vi kunde avgå 12 min sent. Vilket i sammanhanget med byte av vagn, ut med resenärer och in på nästa tåg och starta upp och komma iväg är, VÄLDIGT snabbt!
Min ambition är ju en principsak. Jag vill alltid vara i tid. Den enda gången jag tycker tid är viktigt by the way för jag är ju en notorisk sen-att-passa-tider-människa. Så det var bara att trycka gasen i botten, meddela resenärerna att de var tvungna att vara rappa av och på! Turen upp till Helsingborg tar ca en timma så 12 minuter är ju en stor andel om man ser det i procent.
Väl i Kävlinge hade jag tagit in så pass mycket att vi bara var 3 min sena! BRA jobbat av mig och resenärerna alltså =)
På väg ut från Kävlinge så ligger tyvärr inte tågvägen där jag hade velat utan jag är lagd mot Landskrona! Inte alls bra... en helt annan väg. Inte mycket jag kan göra åt det, jag kör ju som på räls. Jag får ringa upp fjärren, de ber om ursäkt, vi får stanna, byta ände, få ny signal in tillbaka mot Kävlinge, köra tillbaka, stanna efter växlarna mot Teckomatorp ( där jag skulle svängt. ) och byta ände, rigga upp tåget igen, vänta på grönt och att de lägger växlarna till höger istället för rakt fram och sen GASA igen =)
De där stolta 9 minutrarna som jag kört in var nu ett minne blott. Men... detta resulterar ju åter i en mer förlåtande inställning till min fortkörning eller hur?
Så plattan i botten ( vi gasar ju med en spak och högerhand men det låter bättre med "platta i botten" ) och full fart mot Helsingborg igen. En rejäl tabbe för tjejen på fjärren alltså.

Men ser man på. Mina resenärer var "snabba o rappa" av och på som jag uppmanade i högtalaren och mitt tåg lydde mitt gasreglage och vi rullar in endast 1 minut sena.

Kontentan med detta långa, högst ointressanta inlägg är att ni ska skriva massor med kommentarer om hur jävla bra och snabb jag är att köra tåg. =)

Go friends! GO!

KRAAAAAAAAAAAAAAAM

4 kommentarer:

  1. weeeeeeeehhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Ja, jag vet ju att du gillar att köra fort.
    Det där gick ju som på räls.
    resenärerna tyckte säkert oxå att det var en härlig, snabb tur!
    Ha d gött kompis! 1000000tals kramar från kalla Fillsta

    SvaraRadera
  2. Vroooooooooooooooooooooom!
    En Arrivians resedagbok :-)

    Duktig lokförare.
    Skånetrafikens riddare.
    Arrivas klippa.
    Rälsens drottning.

    Vad vill du mer höra :-)

    SvaraRadera
  3. Har sagt det förr, säger det igen: Jag vill också åka tåg med dig! Du är en fantastisk lokförare, det förstår ju vem som helst :-) Jag är mycket imponerad! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  4. =)
    Åh, jag älskar er! Tack tack tack.
    Vill bara påminna om att jag haft grymma lärare och instruktörer! Lasse Unger tex =)

    KRAAAAAAAMMMM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥