26 februari 2010

Blött ute och blött inne


Skåningarnas favoritvinterväder har infunnit sig. ÄNTLIGEN kommer 90% av de boende här att säga!
Regnet... började lätt igår, fortsatte lite igår kväll och idag är det tö. Snön mer än halverades på ett slag. Så länge som vintern o Bore kämpat för att täcka dessa leriga åkrar och så kommer moder regn och bara saboterar. Men det är väl bra det oxå antar jag. Vårdagjämning och allt och sommartiden som börjar i mars.
De lär ju inte kunna skylla på fastfrusna växlar längre då det gäller förseningar iaf =)

Men vår snögubbe mår inte bra. Beskåda bilderna jag fotograferade igår kväll 19 och idag vid 12. Som att han gått på Anna Skipper diet.


Snart vänner, snart så kommer de första bilderna på Vintergäck och vi kommer att tina upp och bli goa o glada. Snart även på en ort hos er!

Våren är på väg.

Dottern tröttnade på att jag pratade i telefonen, hon ville skura sitt rum! Ja, vad säger man om det? Som en förstående mor jag är så biföll jag givetvis genast hennes önskan och tappade upp vatten, såpa och så fick hon rulla undan matta och plocka undan kuddar och så satte hon igång. Vårt hem doftar ljuvligt nu. =)

Vill någon låna henne en vecka?

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Anna Skipper-diet! Hahahaha!!!

    SvaraRadera
  2. jag lånar gärna, barnarbete är det väl ingen som dött av??? Nu är det sista rycket av OS och jag bänkar mig framför tv:n, du också gissar jag? Om Filippa inte är intresserad kanske du kan introducera henne i att skrubba ugnen? PUSSS Mirja

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide! En ugnsskrubbare är hur välkommen som helst i detta hem.
    Jag skippar OS o kollar på Let´s dance ikväll istället. Så, den som inte vill titta på OS eller Let´s dance kan gärna komma hit o skrubba ugn eller nåt annat, jag är inte så kinkig,det e mycket som behöver skrubbas i detta hem!
    Trist med regn,alldeles för tidigt. Det e ju nu den bästa årstiden börjar, VÅRVINTERN!
    Nån kväll denna vecka ska jag kolla in ljusspelet i vinterstaden,undrar om man kan se det någonstans på nätet, för det e verkligen något som är värt att titta på!
    Ha det gött i helgen alla!

    SvaraRadera
  4. Jag skickar ugnsskrubbare omg med SJ. Kommer fram till Norrland om två veckor =)

    SvaraRadera
  5. Kanoooon!
    Jag väntar.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥