28 februari 2010

Höganäs Keramik

Tog en sväng på keramiken idag.


Det är vad vi säger, folkmun ni vet. Höganäs Keramik men nu heter det IttalaOutlet. De har en del rea under sportlovsveckan, ja det är sportlov i Skåne. Filippas farföräldrar bor i Höganäs och farmor har tagit mig under sina skyddande vingar sedan start och nu har det gått 8 år och det har blivit många besök.

Är det något ni behöver? Ska jag shoppa lite till er nästa gång jag är där? Bara säg till. Finfina saker finns det.

Just nu tex.....

Tallrikar för 39 kronor. Gröna, blå och svarta
4 clubmuggar för 99 kronor

2 Boda vinglas för 69 kronor

5 kommentarer:

  1. Jag behöver......... Där skulle man ju vilja botanisera.....

    SvaraRadera
  2. Åh håhå! Du, jag kanske lägger in en beställning tills nästa gång du kommer upp!

    SvaraRadera
  3. Bara att säga till vad jag ska titta efter. Just nu är det dunderREA på vissa saker - under sportloven - men ibland kan man hitta små fynd annars på året oxå.
    Augusti är det stor rea.

    Säg bara till så letar jag det ni vill.

    SvaraRadera
  4. Du börjar låta som min brorsas fru från Stockholm :-)
    När dom kom ner till Mölle på somrarna, var det stående inslaget ett besök på Höganäs keramik. Med en kilometerlång inköpslista från sina väninnor, så fylldes bilen med diverse porslin från detta keramiska Mecka. Säkert överlass när dom styrde kosan mot huvudstaden igen.

    Jag undrade alltid- "har dom inga affärer med keramikalster i Stockholm, med omnejd?"
    Måste man släpa tonvis med bränd lera från Skåne till Stockholm, var gång man är på sommarbesök?

    Ja se stockholmare :-)

    SvaraRadera
  5. Ja se Stockholmare... och Norrlänningar =)

    Har hört att Skåningar slutat importera snö i år!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥