23 februari 2010

Rock´n roll Kocken Aage



Ni vet han som fixade discokulan. Jag och Madde tog en sväng till honom i morse. Madde är rock ´n roll kockefrun då.
Hans restaurang ligger inte på de fancy stråken i Lund eller Malmö. Finns inte med i Guide Michelin men den är fylld med värme, kärlek, musik och GOD mat. Ca 300 portioner/dag lagas så det är inte bara jag som hittat på det här.

Men det är inte det jag vill skriva om. Jag vill bara visa på de små detaljerna i köket. Något för andra kökschefer att ta efter kanske? Något för Stefan på GIII, min kära gamla arbetsplats?
Varför inte en dödskalle på golvbrunnen eller utskuren med vinkelslip i kaklet?

Det är bara fantasin som sätter gränser. Förutsättningen är ju att man gillar dödskallar, men det gör min granne, det garanterar jag =)



En golvbrunn som du gärna vill hålla ren.


Luckan...





Bullrivaren Erika har fått ansiktslyftning

Små detaljer som Aage fixat - man upptäcker nya hela tiden =)

Varför ha vanliga reglage på vattenbaden? =)


2 kommentarer:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥