05 april 2010

Vattenriket


Jag vet ju att vi Jämtar både är öppna för nya erfarenheter, bekantskaper och framförallt är vi nyfikna på geografi, fauna, natur, områden, nya ställen att utforska så den delen av mina läsare uppskattar mina inlägg om tips i den Skånska naturen.

Lasse har helt rätt i sina inlägg och jag har länge tänkt göra mig en tur till Kristianstad där man kan tex åka på guidad tur för att se Havsörn. Där finns härliga kajakturer att göra och en massa massa aktiviteter i Vattenriket. Det är väldigt fint där törs jag säga utan att ha upplevt någon av de turer jag tänkt mig. Än...
Bara att besöka ett ställe som ligger 2.41 m UNDER havsytan är ju helt makalöst för en norrlänning! Som att åka över bron till Köpenhamn... oxå helt galet när man inser att man är långt under vattenytan.... brrrr.

Läs mer om Vattenriket HÄR.


1 kommentar:

  1. Åhhhh,vad det ska bli kul att komma ner o kika på allt!
    KRAM!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥