04 april 2010

Dagens MMS och kontrasterna

Skåne har visat sin obligatoriska oktober-mitten av april-sida idag.
Hällregn, gegga, lera och mjölkvit himmel. Hemma i Jämtelandet och fjällen har solen strålat, solgroparna intagits, vinden stått stilla, t-shirtväder på och tvättbjörnsansikten bränns i snabb takt.
Jappa, man e patriot och har snöat in på jämförelserna. Men, jag vet oxå och jag har sagt det förr. Snart kommer tiden då jag kommer att bombardera er med härliga skånska bilder =)

Men nu får ni nöja er med dagens bilder från Lund och en del av dagens skörd av MMS från nära och kära norrut.
Ni är för härliga som hjälper mig att se ljuset. Hjälper mig att utbilda de trångsynta och visa på en annan sida av landet.

En kall och tufsig Råka längtar även den efter lite torr mark

Clemenstorget är dystert idag men lägg märke till de ansade Pilarna =)



Och så kommer de Norrländska bilderna som levererades i strid ström. Puzz kära vänner.
Mirja, Robban o Chili i toppliften Bruksvallarna

Magnus med en god öl misstänker jag
Kristina lapar sol i Bygdeå utanför Umeå. Varga jobbar i bakgrunden, ett bekant rörelsemönster kan jag se. Hon kan hålla på i timmar i sina hål. Kristina, det är Vargas nya matte =)
Filippas kompis Ellen har den bästa pulkabacken på gården
Adam glassar i t-shirt i Stavre
Blå himmel, vindstilla och bara UNDERBART
Ellen har intagit solgropsläge. Kanske inte lika intresserad av att just sola som vi äldre men vad gör man inte för ett foto till kompisen i Skåne =)
Glassarkillarna David och Adam
Få se nu.... ska jag ta en öl eller en bit rökt älghjärta???


What can I say???? I wish I was with u friends.

8 kommentarer:

  1. Ohhhhhhhhhh vad fint det är i Östersundstrakten mot här nere i "dyngan" :-)
    Ligga i snögrav och steka fläsk o dricka "latte" och allt annat kul man kan göra :-)
    Jag bliiiiir så avundsjuk :-)

    SvaraRadera
  2. Välkomna på besök!

    SvaraRadera
  3. Det är klart Lasse Unger måste följa med Ewa upp och hälsa på!
    Du är varmt välkommen Lasse :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, Lasse - tror inte du är som "alla andra" men jag tror ärligt talat att du inte riktigt förstått ännu. TROTS mina tappra försök. Du MÅSTE komma o hälsa på. Framförallt VET jag att du skulle älska tex en helg i Stavre, och de skulle älska dig, du skulle ÄLSKA en helg med fam R i M-by eller familjen I i Bye. Och de skulle älska dig.
    Så är det i Jämtland. Enkelt att älska =)

    SvaraRadera
  5. MMMM,sånna dagar känns det som att man bor på rätt ställe!
    Härligt!

    SvaraRadera
  6. MMMMM, sådana dagar är det ganska "dejligt" att heta Lasse :-)
    Härligt!
    Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda. En dag i taget är min paroll, inte minst just nu.
    Kram på er alla.

    SvaraRadera
  7. påsken var super, det brukar ju vara det! Nu är jag hemma och packar om väskan för en tripp till Malmö och Köpenhamn samt Lund! Jag ringer då jag närmar mig. Kramar i massor. Kanske kan man få ett litet städuppdrag på Filippavägen, så man matchar familjen?? Förbered gärna, mitt favoritområde är nog faktiskt spisen.

    SvaraRadera
  8. Vi förbereder spisen allt vi kan! Ha det bäst i Rosengården =)
    Vi längtar efter dig, bäddat rent i sängen. PUSS

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥