16 april 2010

Ansiktsbehandling på Råå

Aldrig varit på Råå. Ja, man säger "På Råå", en stadsdel av Helsingborg. Väldigt vackert och genuint tyckte jag. Blev alldeles glad av de små kullerstensgatorna och de karga tegelhusen, de knotiga träden och de robusta stenstaketen. Underbart och riktigt Skånskt. Vackert nere vid havet, pittoresk hamn med vackra båtar... u name it.

Tyvärr hade jag lyckats ställa in kameran på något specialtrixprogram så foton jag tog är inte mycket lämna till eftervärlden
Efter behandlingen slank vi in på ett oväntat underbart ställe. Såg inte mycket ut för världen från gatan men se vad vi bedrog oss och vad som fanns där innanför dörrarna. Restaurang, lunch, SPA, karbad, tångbad, behandlingar, hotell, små hus att hyra osv osv. Härligt ställe för en latte i deras vinterträdgård. Åter ett ställe att rekommendera. Trivas på Råå heter det. Kolla in!







Ansiktsbehandlingen var underbar. "Var det länge sedan du var på behandling sist?" frågade tjejen när jag låg där nedpackad med ånga värmande och hennes sköna händer som skrubbade i cirklande rörelser. "Sisådär 15 år sedan, hos Maggan på Salongen på Stortorget i Östersund"!!!
Man hörde hur hon lixom häpnade lite. Som att hon inte visste att det fanns människor som inte gick på svindyra behandlingar regelbundet. Och vaddå, 15 år kan ju vara regelbundet det oxå? Eller hur?
Hon fortsatte: "Du har väldigt fin hy... vad använder du för produkter för rengöring?".... "Vatten.. svarar jag försiktigt för jag inser att det inte är det svar hon väntar sig eller önskar.
Hon kippar igen..."Jaha.. det är inte bra, vatten innehåller mycket kalk och torkar ut. Men du har tydligen en bra hud och har tur"

Hur det nu än blev så köpte jag en produkt a 425 kronor, puh. Men tänkte då farmor var så snäll och bjöd så kunde jag ju ödsla lite på dem. Och det var en produkt jag velat ha ett tag.

Men ni ska veta att jag är SKITSNYGG nu =) Ögonbrynen har aldrig varit så snygga. WOW!. Jag är het nu.

Något ni bör unna er vart 15 år tycker jag. Det är värt det.

Tack snälla goa Monika för en härlig dag.

4 kommentarer:

  1. Najs! Det var du / ni verkligen värda! Får söka upp Råå när jag åker till Helsingborg nästa gång! Helt ärligt tror jag faktiskt att det är där min kompis bor?!

    Valpkursen gick bra förresten! Bellman fick MYCKET korv;-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill se en bild!

    SvaraRadera
  3. Och idag kom ett sms i min telefon..... från Hvita som SPA stället heter vi var på. "Tack för besöket!"
    Snacka om proffsigt.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥