09 april 2010

"Mirja kom på besök"


Så enkelt är det. "Mirja kom på besök"

Och SÅ härligt var det! Fick 6 timmar innan sömnen tog vid. Härligt prat - åhhhhhh som man längtar efter sådant! - umgänge, god mat, lite vin och mys.
Härliga Mirja. Tack för energibooosten. Och tack för ett UNDERBART skönt linne =)

Som ni ser har Mirja varit i Jämtland under våren.... hon är härligt brun. Dock blekare än hon brukar då hon ju jobbar hela dagarna =)
Jag har sagt det förr och säger det igen ( känns den frasen igen eller??? =)
ÅK till fjällen på våren, ÅK uppåt i landet över påsk. Våga prova något nytt =)
Ni vet vilka jag riktar mig till nu - Och det gör jag för att jag kan vara min egen bloggs patriotiskt enfaldige Jämtlandscoach!

2 kommentarer:

  1. Härligt med kompisbesök och Mirja var snygg som vanligt, blek vet jag väl inte.....

    SvaraRadera
  2. Inte ett dugg blek men jämfört med när hon pluggade eller när hon jobbade i Storulvån...

    Det är mest en ironisk pik till de som bor här söderut som på äkta och fullt allvar INTE tror att det är sol i norrland, att man kan sola i norrland, att det är varmare här, att man inte kan vara ute i t-shirt i en solgrop - btw fick jag ett asgarv i veckan och utropet: SOLGROP!!! ha ha ha, vad är det? Är det lixom något vedertaget??? Garv garv...

    Sådant möts man av varje dag. Man e lixom apan på skansen.

    Puss på dig Olivens mamma

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥