05 april 2010

Mammas städhjälp imponerar på mig

Jag måste åter göra ett inlägg om min dotter. Jag blir imponerad titt som tätt. Som idag när jag ser hur försiktigt hon klappar en väninnas hundar av rasen Jack Russel. Som idag när hon plockar fram ur skåpen och är så noga med att stänga dörrarna igen trots att det är de övre skåpluckorna och hon klättrat upp på diskbänken. Imponerad när hon tycker om de stekta GrandMarinermarinerade ( häftigt ord... Grand Mariner marinerade... ha ha ) kycklinghjärtan jag serverar till pastan. Vi tittar hur de ser ut, var blodet pumpar in och hur de sitter.
Eller som idag när hon frågar om jag vill ha hjälp när jag ska fixa lite middag lite snabbt för vi är långt efter schemat. Eller... idag när hon ville hjälpa mig rensa avloppet i badrummet. Ni vet vattenlåset som trots att jag rensar det ca varannan månad ändå ser ut som att man inte rört det på tio år! Allt hår, fett, tandkräm, tvål, smuts, barnskit, lera, sand, gegga som samlas i en lång slemmig massa...
Filippa tyckte det var äckligt men utan en min greppade hon delarna och började skrubba. Har sparat min gamla eltandborste för sådana här tillfällen och hon gick loss med den. Hon tyckte det var superkul och nu ligger delarna i diskmaskinen ( som de gjorde senast i februari och ändå... grrrr ) och vi har kört med flaskborsten, tandborsten i avloppet.
DET är imponerande av en tjej på 6 år! Tror jag iaf... =)



6 kommentarer:

  1. Rensa skit är aldrig fel att lära sig och Filippa verkar fixa det, trots en lite taskig min på sista fotot.
    Duktig tös!

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej!
    Vad bra att lära sej!
    Ellen e tyvärr inte lika intresserad av dettta.
    Men,ven vet, Filippa kanske rentav kan ta anställning hos oss ;)

    SvaraRadera
  3. Det ÄR imponerande! Och visst är det ett sånt där idiotiskt handfat där man inte kommer åt ordentligt inne i handfatssilen? Ser ut som det. Sånt har jag nu och har aldrig varit med om att behöva rensa så ofta förr... Glää. Vilken tur att du har sällskap i dyngan- tuff tjej! Kristina.

    SvaraRadera
  4. Fortsätt så! Självständiga tjejer/kvinnor vinner alltid i längden.

    SvaraRadera
  5. Ha ha, tack för stöd vänner =)
    Fillsta: Tja, varför inte och så kan ju hennes mor bo på gården i ett litet hus.. =)
    Kristina: Jajjamensan PRECIS ett sådant idiotiskt handfat. Kökets slask lika svårstädad
    Olivens mamma: Håller med - GIRLPOWER även om det gäller att städa!

    SvaraRadera
  6. GUUUUUUD!
    Vilken bra ide!!!!!!
    Frågan är bara hur vi ska gå tillväga! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥