16 april 2010

Ljungs Handel

Jag har börjat skaffa mig många smultronställen här i Skåne nu. Har även gjort det bästa jag kan för att köra runt och se så mycket som möjligt. Ja, det får ju ni bli vittnen på varje vecka. Men jag gillar det, älskar det tom.
Skulle dö av att sitta i min lya och inte få komma ut och upptäcka. Lägenheten skulle kväva mig. En sak om jag haft en stor familj, ett härligt hus, bjudit till härliga middagar på helgerna och en stor fet grill =)

Men nu kör jag gärna ner till Österlen, upp till Skäralid, till Kullaberg, Kopparhatten, Ale stenar, Tirups Örtagård, Västra Strö, Vellingeblomman, Svedala skogarna, Branteviks krog, Lilla Torg i Malmö, Tura över till Helsingör, Mölle, havet, Lomma, Bjärreds långa brygga, Bastubad i Sövdesjön osv osv osv.

Ett jag tidigare inte presenterat tror jag är Ljungs Handel. Härligt plock av alla möjliga varianter. Värt ett besök.

Bland allt annat skoj de säljer så finns de numera vanliga härliga plyschprylarna från Bombadill. De är väl härliga de här mackorna tex?

1 kommentar:

  1. Kul ställe!
    jag inser nu att 5 dagar e för lite för att jag ska hinna med allt kul som finns!
    Men,vem vet....dte får väl bli fler besök!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥