09 april 2010

Till mammas glädje


Till Mammas glädje ville Filippa vara lite "cool" igår på dagis. Inte så att jag är mot strumpbyxorna, de tjejjiga pastellfärgerna, de krångliga kjolarna att pressa in i utebyxorna och de osmarta och obekväma skorna. Klart brudarna får klä sig i det om de vill men det blir lite tjatigt VARJE dag! F har hakat fast vid 3 andra på dagis som konstant går klädda så och lite fastnat i det mönstret fast hon nog eg inte är en sådan utstuderad tjej-tjej. Helt ok för mig och jag låter henne för det mesta välja sin outfit for the day själv. Som den förstående mor jag är =)

Men det är lixom lite... oförutsägbart ibland. Så mamma blev glad när hon plötsligt börjar prata om att svart är coolt och att Aage är cool och att hon vill se lite cool och tuff ut. Ja, det är ju lite omväxling mot de där i mitt tycke förhatliga förbajjade strumpbyxorna, en hemsk uppfinning i mina ögon. Man ser ut som en stork i dem, man blir blöt om fötterna och är då fast med hela munderingen resten av dan om man inte byter, stökigt byta mitt i leken. Nä, strumpbyxor är inte min favvo men om hon gillar dem så ska hon självklart få ha dem.
Men... äntligen ville hon ha något annat. Tack Aage för inspirationen =)
Jag plockade även fram lite tatueringar hon kunde ha och så ville hon själv låna mitt svarta "nitarmband" som hon fiffigt satte runt halsen.

Åh, så skönt för mina ögon med något annat

1 kommentar:

  1. Jo,det e olika med munderingarna på tjejerna. Ena dagen rosa,prinsess,andra dagen ska det minsann inte vara tjejigt utan då ska det vara coolt o killiga kläder. Sånna e dom,våra tjejer! KÄRLEK!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥