18 april 2010

Tirups Örtagård



Heldag med Magdis idag - härligt härligt. Slog upp mina gröna strax efter 11, kollade min mobil som hade ett mess med förfrågan om att åka till Tirup vid lunch? Backar man på det??? Nä, knappast. Så det var bara att svara JA och så upp, duscha, frukost, på med kläder, vädra sängkläder, rensa lite och slänga i lite disk och så iväg.

Lite kallt idag. Nä, kallt så in-i-h-vete men vi vandrade runt och tittade på Blodörter, Fänrikshjärtan, Saliva med ananas, Curryörter och annat underbart. Doftviolen doftade exakt som violpastiller... mmmmm Curryörten doftar exakt som curry.
Jag ska ju inte handla något, så det gjorde jag inte heller. Kom bara hem med några Backsippor, lite blodnäva, mejram, Brokbladig ljungört, Alundrot och lite annat... någon fin kruka slank nog med oxå tror jag. Och så en fika på deras underbara cafe där jag helt glömde fotografera. Dumma mig.
Ute vid deras örtagård och lite här och där bland växter och härliga skånehus dyker det upp fräcka skulpturer i betong. En dam i blå baddräkt, en tanig flicka som är lite trumpen, en hoprullad katt, en igelkott, fantasidrakar ( Ja, det fanns hondrakar oxå =) och annat härligt.



Ännu ett ställe att rekommendera för er. Kan ni inte komma så spana HÄR.
Fillsta: JA, fem dagar blir lite knappt... =)
Efter timmarna här tillsammans med M, G, C, F och B så var det dax för en omgång Alfapet med Magdis! Omgången blev till tre och det såg riktigt riktigt bra ut för mig.
Magdis tog med sig en flaska Whisky och Ginger Ale och jag snodde ihop lite tapas med pesto, räkor, sparris, avocado, Husåbröd, oliver, Havtornsmarmelad från JämtTina och så fick jag Chevre av Magdis. Vi svullade, smaskade, drack och spelade. En eftermiddag/kväll HELT i min smak - mera sånt, mera sånt, mera sånt!
Jag kom så långt att jag förlorade med endast ett poäng och högg på en revansch, styrkt av "segern"... det slutade med en förlust på långt över 100 poäng... MERDE!
Skyller på Whiskyn som vi nästan hann avsluta. Det var en literflaska oxå. Men se, häpp! Jag stavar väl rätt ännu trots att klockan snart är halv fyra och M slog sönder en flaska i trapphuset =)

NU blir det sängen bredvid det vackra, stillsamma, fridfulla barnet. Hon har haft en underbar dag.

NATTI NATTI

5 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så sugen på att åka ner till er. Då måste vi dit, nästan enbart för hondrakarna =).

    SvaraRadera
  2. ....Ja jag fattar inte riktigt hur vi kunde vara så duktiga - det var ett tag sen jag kunde dra i mig en halv liter wisky utan att svimma. Måste varit lite adrenalinstinn av seger efter seger efter seger - även om jag borde vara lite blasé vid det här laget.
    Det var hur som helst en skittrevlig dag - fler såna :o)

    SvaraRadera
  3. Seger och seger.... allt är relativt. Irriterande att du även vann i ett för mig "Säkert" spel!
    En lokförare SKA inte förlora "På spåret"

    Revansch, revansch... idag???

    HEJ DÅ!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh,vilket fint ställe!
    Dit vill jag me!

    Åhhhhhhh,hur ska vi hinna allt?

    SvaraRadera
  5. PS, vilken rolig eftermiddag o kväll ni hade. Nästan så man blir lite avis....!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥