02 april 2010

Min kollega Emilies dotter

Har en sjukdom, en fruktansvärd sjukdom som heter JEB. Epidermolysis Bullosa Junktional. Det är en sjukdom som har två grenar en aggresiv som oftast leder till döden och en "snällare". Lilla Elly har den aggressiva. De barnen överlever ofta inte ens sin ettårsdag! Denna lilla flicka fyllde dock 1 år i februari =)
Det finns inget botemedel för denna sjukdom...
Hon har blåsor över hela kroppen och de varar och såsar och måste ha bandage och förband hela tiden. Ja det finns massor att skriva om sjukdomen men ni kan läsa själv på hennes blogg om ni vill.
Emelie och hennes man är båda två unga människor och jag är så imponerad av deras kamp tillsammans med sin dotter.
Om ni orkar så gå in och läs några rader och sänd henne lite energi. Ibland gråter jag floder och ibland är jag så stolt över deras energi att jag fylls av glädje.

Läs om Ellys, Emelie och Daniels vardag på hennes blogg.
""
">

2 kommentarer:

  1. Ja detta är verkligen något som får en att reagera och tänka efter. Vilken tuff liten flicka och vilka underbara föräldrar, som ger allt för att hjälpa sin hårt kämpande lilla tös. Snacka om bragd som det inte talas om, i princip någonting alls. Här hamnar idrottsgalor och annat påkostat skit, långt i bakvattnet.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥