20 mars 2010

Sale no mobarak! Gott nytt år!


Idag firar man det Persiska Nyåret. Man firar in våren och följer vårdagjämningen i kalendern.
Det firar traditionsenligt givetvis med massa god mat. Jag fick ju den goda soppan från min granne och var idag upp till henne och gratulerade, återlämnade skålar och hade dristat mig till att skriva ett kort med Gott nytt år på persiska!
Lämnade blommor oxå. Kul med nya insikter i olika kulturer helt klart.

NU blir det andra kulturer hela natten, misstänker de innefattar alkohol, slagsmål, spott, spä, hot, våld och otrevligheter. Men... jag skjutsar säkert någon trevlig resenär oxå och vi får hoppas både jag o tågvärd kommer hem hela i morgon bitti.

KRAM och trevlig lördag kväll.

2 kommentarer:

  1. Ja,det får man verkligen hoppas...att nni kommer hem helskinnade!!!!!!
    Nä,nåt våld o otrevligheter vill vi inte veta av!
    En trevlig kväll ska vi försöka ha...trots magsjuka i huset :(

    SvaraRadera
  2. Sale no mobarak!!! Kristina M o co.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥