31 mars 2010

Påskpresent


Jag har blivit helt överöst med små presenter, paket och vackra kort denna månad.
För mig betyder de här "små" sakerna massor! Som att man finns, man är saknad, omtyckt, någon tänker på mig/oss och någon tar sig tid för mig. Det är en känsla som är självklar för de allra flesta men för en som inte har familj, syskon, föräldrar, far/morföräldrar, sambo eller nära vänner på plats är det absolut ingen självklarhet.

Det som är självklart är att jag loggar in på jobbet. Där är jag saknad =)

I det fina paketet jag fick fanns frön till Luktärt! Underbart, det har jag tänkt köpa varje sommar men alltid glömt och så blir det plant av andra sorter när jag inser att frösäsongen har passerat.
Tusen tusen tack Fillsta! Fröna åker i jorden alldeles snart! Vilken bra presentide.

Fint påskkort oxå.
Själv fick jag iväg en del av påskkorten idag - lite sent kanske... Filippa har dessutom kroknat på mållinjen och orkade inte göra kort till alla. Till slut kunde man tydligt se på hennes skapande att hon tappat både lust, fantasi och intresse. Inte lätt vara 6 år och tvingas göra påskkort till mammas alla bekanta =)
Jag fick rycka in lite själv oxå men vem vet, kanske är det qul att få mina kreationer oxå?

Ha det gott kära vänner

1 kommentar:

  1. Varsågod!
    Känner igen mej i det där att pysselorken avtar. Därav ditt påskkort.....
    Fröna brukar iallafall vi förodla inne först,men,vad vet jag.....det kanske inte behövs därnere i skånelandet :)
    Ha en underbar dag och hoppas du får besiktiga bilen idag. Nu kanske det bara är 8 veckor tills vi ses! Det ska bli såååå kul!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥