28 mars 2010

Ok, Greys Anatomiprogrammen

Söndag. Filippas kompis har åkt hem, hon sov över här hos oss inatt. Det var jättekul.
Det är mulet, 8 plusgrader och Filippa är på kalas hos annan kompis. Jag har bakat kolakakor och stökar lite. På TV var en repris på Anatomiprogrammet om en massa läkare som pratar mycket känslor och alltid tycks ha patienter som hela tiden svävar mellan liv och död.

Såg nästan hela programmet. Mycket floskler och mycket sensmoral, pekpinnar och "prinsesssagostuk". Men skit samma i det, jag grät, hoppades, var nervös och glad på samma gång. Antar det är poängen och det som gör att detta blivit så stor succe.
Nu måste jag ju sprätta DVD:n från Maria och se från början. För det är mycket, mycket jag inte får ihop riktigt. Ligger alla med alla verkligen? Och finns det ingen som bara har en vrickad fot eller avslitet ledband?
Jag blir TOKNERVÖS av operationsscenerna och förväntar mig nästan hela tiden att Alien ska poppa upp ur magen på patienten, att det ska börja spruta blod, att de ska ge renat istället för dropp rakt in i venen, att de ska råka skära upp hela skallen och hjärnan rinna ut, att de hela tiden står och småbråkar, diskuterar, flirtar mitt under viktiga operationer gör mig hyper och jag kan bara känna att jag ALDRIG någonsin vill bli opererad om det går till som det gör i de här avsnitten.

Men jag blir varm och glad av patienternas livshistiorier och deras tankar om livet.
Återkommer när jag sett hela första delen.

Grey? Är det hon som är gift med den "Afrikanska myrsloksdansaren" alltså? Sorry jag är helt naiv o okunnig på denna serie.
Tack goa Maria för att du nu försöker öppna mina ögon.

Söndagen fortsätter alltså med lite mera bak och DVD

2 kommentarer:

  1. Ja, Grey är gift med "myrsloken"... Nu alltså, dock ej i säsong 1! Du har mycket mumsigt att se fram emot - jag är MYCKET avundsjuk;-)//Mimili

    SvaraRadera
  2. Aha, det förklarar en del iaf. Får inte riktigt ihop alla relationer men de verkar stormiga.
    Hann inte se DVD, blev bak och annat tyvärr.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥