16 mars 2010

?


Finns en site på webben som heter Betapet. Det är alfapet och man spelar mot andra ute på nätet. Det är gratis och skoj om man som jag gillar spel och ord. Nu har jag spelat ca 15 ggr på två år så jag är inte så frekvent och heller inte särskilt duktig.
Tänkte igår kväll våga mig ut igen. Vet ju att jag är ganska kass på det, blir stressad av att den andre är så snabb och duktig och lyckas aldrig fatta vilka ord som eg ÄR godkända.

Men... så loggade jag in igår och anmälde mig till ett spel med en annan spelare. Man kan under spelets gång chatta lite och småprata. Vanligt brukar vara att man hejar, kommenterar lite smått, ger varandra beröm för höga poäng, bra ord etc samt avslutar med "tfgm" ( Tack För God Match )
Igår min första omgång på ett år, anade ugglorna direkt då min motspelare inte ens besvarade mitt käcka "halloj!"...
Sedan brakade det loss. Jag blev kallad pucko, idiot, undulathjärna, lundahora, psyko, tic-tac-nörd osv osv.
Uppenbarligen en ung person, en som är ute efter att provocera, säkert en kille med tanke på uttryck som "sug min kuk" osv...

Men i min hjärna figurerar bara en enda grej: Varför????? Vad är detta för typ av person??? Vad får man ut av detta? Hur tänker man?
Jag blev uppriktigt ledsen efter ett tag. Tog det ändå lite sturskt och svarade ( ja, faktiskt jag svarade personen hela tiden ) saker som: Har du haft en tuff dag? Du behöver en kram! Är du på riktigt? osv...

Det som irriterar mig är att jag påverkades dels så att jag blev stressad och helt enkelt inte kunde tänka ut ett enda ord ( säkert som personen ville ), dels förbannad och ville bara lämna spelet ( till följd att man förlorar poäng och ranking, inte så viktigt - håller med men... ) och dels ledsen faktiskt. Ärligt ledsen.

Jag har anmält spelaren så den är nu avstängd från siten men.... vad är det för slags person?
Man blir ledsen över hela mänskligheten på något sätt, vad har gått snett för denna individ?

Nu ska jag nog sova, vågar inte ge mig ut på Betapet igen... känns tryggare spela det i Mirjas kök med vänner som inte kallar mig fula namn.

KRAM


2 kommentarer:

  1. Ibland är det svårt att skaka av sig och ge tusan i vissa saker...Lätt att bli nedstämd över hur männsikan är funtad och det är så mycket skönare att inte behöva bli påmind. Vi vet att det finns mycket ondska i världen men det är på något sjukt sätt lättare att läsa om psykopater och folkmord i tidningen, det kan jag fjärma mig ifrån om jag måste det just den dagen. Om jag inte orkar just idag.

    När människor bara visar feghet och maktbehov blir det så fjuttigt. Hur fan ska vi få rätt på allt det här när en (med)människa passar på att ta ut all sin frustration över en glad spelare på nätet? Den anonymitet vi åtnjuter när vi kommunicerar över datorn har sina baksidor. Om jag trycker ner min ilska eller inte får lära mig förnuftiga strategier måste jag väl såklart ge mig på och slå där jag kan.

    Jag bryr mig inte ens om att nämna vilken stackars skitstövel det där var hörru Tanten, det vet du ändå.
    För min del föredrar jag när vi trycker ner varandra öga mot öga, kastar glåpord och smädar varandra under pågående köksbords-match. Exorcera fanskapet och hämta ny kraft hos de som respekterar dig,
    tusen varma och kärleksfulla kramar från grannen :o)

    SvaraRadera
  2. Tack söta. Det är precis som du säger Magdis, och jag kan på ett sätt bli förundrad över att jag förvånas och påverkas av en sådan person. Samtidigt är det kanske ett bra och "friskt" tecken - ATT jag förvånas för det betyder ju att jag inte stagnerat i avdankad rycka-på-axlar mentalitet, passivitet och någon slags blasé bild på medmänniskans effekter. Ja, jag får vända det så! =)

    Men det värsta är ju att här skulle jag sitta o smygträna för att kunna leverera det jag varje gång utlovar: Att spöa skiten ur grannen! Dvs DIG!!! Och så inser jag att du kanske redan nästlat dig in och skapat en mullvad som ska knäcka mig psykiskt så att du har ännu större övertag! =)

    Jag ser med spänning fram emot nästa duellering med dig - då JÄKLAR ska jag vinna!
    Tanten, stärkt av nederlagen... =D
    Köksbordsmatcher - here I come! Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥