23 mars 2010

Happy Meal

Man kan ju undra en hel del över mycket mat vi äter. Klart är ju att mycket är ren skit helt enkelt. Som en vän till mig i Östersund som är laktosintolerant men kan utan problem dricka mjölk direkt från bonden. Det säger en del tycker jag. Nu är jag inte så påläst vad som händer med mjölken, tillsatser, pastörisering mm men något sker ju på väg från kossans spenar och till paketet som gör att man helt plötsligt inte tål mjölken.

Att "Maccedonkka" mat inte är bra är vi nog alla eniga om. Men klart det inte skadar att köpa en burgare då och då. Själv intar jag en säkert var fjärde månad och då pga speciella omständigheter. Men intressant läsa denna artikel ändå. Kanske kan vara läge att själv prova och göra experiment på flera av våra livsmedel. Är ganska säker på att 10 st "mamma scans" köttbullar skulle vara ganska intakta efter ett år också.

Läs och begrunda.

2 kommentarer:

  1. Ja så var vi ju där igen och personligen orkar jag inte älta mina åsikter ännu en gång här och ta tid o plats.
    McDonalds mat är skit rakt igenom. Det har skrivits kilometervis om McDonalds produkter, allt från hur djuren till burgarna genomlever livet, till slutprodukternas innehåll, med hänsyn till tillsatser och näringsinnehåll. Vi har väl alla stoppat i oss skiten någon gång i livet, men personligen känner jag alltid ånger efteråt när så skett. Att lära upp sina barn att "nu ska vi gå och äta på MCDonalds, är bara för jävla onödigt och oansvarigt tycker jag. Finns ingen som helst anledning att beté sig så. Detta fixar dom själv i framtiden och förhoppningsvis avstår dom kanske med rätt "input" då också från skiten.
    Lite läsning som kan få upp ögonen (kanske)- Boken "Snabbmatslandet" av Eric Schlosser. Ett måste för vidare diskussioner. Läs och begrunda.

    En liten länk till tänk (det blev väl bra :-)

    http://matbluffen.blogspot.com/search?updated-min=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2011-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=36

    Nu blev det en del "älta" ändå.
    Ofrånkomligt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag GILLAR dina inlägg och du ältar inte. Det är ju det viktigaste vi "ältar". Är ganska säker på att en del av mina läsare är av samma åsikt. Så ös på och informera, jag själv tar gärna mer info för att kunna backa upp det man eg bara känner i rygraden är fel.

    Tack vännen

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥