26 mars 2010

KANNADA GÅÅS


Jag slutar aldrig upphöra fascineras av fenomenet med denna jacka. En jacka framtagen för arktiska förhållanden och när man verkligen befinner sig i kyla. Säger inget om att man inte kan ha den ändå och givetvis är det upp till var och en vad man har på sig.
Hade tidigare lite roligt åt människor i Östersund som sprang omkring med dessa i februari, mars, april men här i Skåne där man inte ens skulle behöva dem denna vinter då det varit "fruktansvärd kyla" "enormt kallt" " chockartad kyla" osv... dvs minus 15!
Men här åker den på i augusti och håller sig ända fram till maj....

Lite skillnad på oss människor, och det är ju roligt. Jag begriper inte vad denna kvinna har för kroppstemperatur när hon klarar att stå i en fullt knäppt jacka vid centralstationen och det är 12 plusgrader ute! Otroligt, jag hade nog uppsökt läkare och kollat min blodcirkulation tror jag.

Ber nu om ursäkt till alla er som bär Kannadda gååås året runt =)

Häpp!

2 kommentarer:

  1. Men,det e ju klart!
    Har man väl slösat bort flera tusenlappar på en jacka så måste den ju användas och visas upp!
    ELLER?????

    SvaraRadera
  2. Ja där sa du ju något. Det hade jag inte tänkt på. Klart det är så! =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥