12 mars 2010

Johan Ranbrandt




Min käre vän Johan har skrivit två kanonböcker om Jämtland som borde finnas i var mans hylla. Nominerad till Svenska Publishing priset. Perfekta för både naturoskulden som vill ut och prova lite samt den kunnige och erfarne. Tips om aktiviteter, leder, platser, väl besökta som nästan orörda ställen.

Bara att köpa boken och börja beta av kapitel för kapitel och utflykt efter utflykt.
Bra jobbat för en kille som för några år sedan tyckte det var jobbigt skriva ett julkort =)


Citerar Johan själv om Jämtland: – Det är inte svårt att trivas i Jämtland. Jag inser att jag hamnat rätt när jag med en nykär känsla i kroppen, fem gånger per år utbrister: ”Det här måste banne mig vara den underbaraste tiden på året”, avlutar Johan.

Jag kan bara instämma!

Jag är imponerad och givetvis står båda i min bokhylla och har varit välkomna julklappar från Fursteli Gård. Tack.

Johan är även den som sett till att George Clooney kom till Östersund. I september får vi se filmen på bio: "The American".
Läs HÄR om hur det gick till!


4 kommentarer:

  1. Jag har köpt den sista boken och den ligger faktiskt på nattduksbordet :) Har bläddrat i den flera gånger och läst om olika turer och platser. Man blir salig och vill besöka varenda plats. Precis som du skriver; ett MÅSTE i alla bokhyllor. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Johan för att du fixade så att Clooney kom till Jämtland. Nu kan man ju säga att jag sovit nära George......

    SvaraRadera
  3. http://www.myra.nu/kullaberg.html
    Nu får ni ha lite bilder från værldens vackraste plats, så ni lugnar ner er lite.

    Man blir ju saaalig och vill krama varenda klippa o træd :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk om man kunnat säga man sovit nära honom - ha ha. Oxå en definition.

    Lasse - Helt klart är Kullaberg en fantastisk fin plats. Jag har spenderat många timmar där. Inte i närheten som dig givetvis, du som en unghjort sprungit på dessa klippor i årtionden och även krupit och lämnat ditt bomärke i grottorna.
    Det är fantastiskt vackert och givetvis hoppas och önskar jag att alla mina jämtländska vänner ska besöka oss så vi får ta dem med till alla smultronställen. Bla Kullaberg och Vilks skapelser vid vattnet.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥