08 mars 2010

Enhetschefen

Hon ringde mig, enhetschefen. Ja, jag kunde ju inte svara i telefonen för den är trasig efter ett visst ledsamt telefonsamtal tidigare idag...
Men hon ringde sedan på min mobil, den är fortfarande hel =)

Hon bad om ursäkt för sköterskans beteende och gav mig en ny tid till onsdag. Sa att jag skulle andas lugnt för annars skapar man ju hyperventilation och så får hjärnan för mycket syre och man får yrsel. Ja, detta vet ju alla som har lite släng av astma eller allergi och säkerligen ett gäng andra åkommor som utvecklas på samma sätt.
Jo, visst vet jag det. Hon frågade om jag hade bricanyl, ventolen... ja, visst har jag det. Och jag har antihistaminer OCH aerius OCH... lite andra jäkla piller.

Börjar luta åt att följa Lasses råd nu. Å andra sidan så går det lixom bita ihop oxå för det är förjäkla jobbigt att försöka bana sig en väg i detta systemet.
Men nu har jag en ny tid på onsdag. Jag tror att jag redan vet vad de kommer att säga...

Men man kan se det från den ljusa sidan. Aldrig tidigare har jag besökt sjukvården men nu har jag gjort det med råge. Och jag har frikort och rabatter och hela faderuttan. Har fått prova en massa olika saker också, tänk så bra.

Nästa månad blir det alternativbesök - helt klart. Sov gott och nu kryper jag ner vid dotterns sida. Hoppas ni haft en underbar kvinnodag vänner.

Kärlek

2 kommentarer:

  1. Jasså,hon ringde,enhetschefen. Det var ju bra iallafall.Bra att hon bad om ursäkt o bra att du fick en bättre tid. Vad tror du läkaren kommer att säga då?
    Hoppas du fick sova en god,skön natt!
    Kram på dej kompis!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår bättre idag och att du får träffa en vettig människa imorgon. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥