09 mars 2010

IKEA


Var på nya IKEA idag vid Svågertorp. Åkte dit med grannen och hennes väninna. Världens näst största IKEA. Svågertorp är sista hållplatsen innan bron över till Danmark. Det var stort, stort och lixom... STORT! Olika våningar och 45 000 kvadratmeter stort. 2500 parkeringsplatser och så är det känt som grönt! Det finns tex inte en enda vanlig glödlampa, speciella p-platser för miljöbilar, omvandlar matrester till biogas osv.
Det låter iaf bra men säkert finns en baksida med allt detta. Konsumtionen är ju ett hot på ett sätt mot miljön så... tja paradox helt klart.

Men jag kunde nog konstatera när jag gick därifrån med en kasse fylld med saker för 169 kronor att jag tidigare aldrig handlat så lite på IKEA. Det var så stort, så utspritt och så förvirrat att jag inte fick lust att handla helt enkelt.

Sensmoralen för mig: Vilket fantastiskt BRA IKEA =)

2 kommentarer:

  1. Jaaa,att det ska behövas så stora affärer.... Man fattar ju inte!
    men,kul o bra att dom tar lite miljöansvar och tar vara på avfall och sånt.
    Meeen,det e ju inte utan att man blir lite ikeasugen....

    SvaraRadera
  2. åh, jag vill till IKEA snart.....

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥