10 mars 2010

Drop-in




Spenderade 2.5 timma på min valda hälsåvårdsenhet idag. Den nya läkaren ( jag har nu nummer 7 sedan dessa problem startade i aug ) gjorde det grundligt. Har tagit prover för sköldkörtel, lever och annat. Kollat syresättning, EKG, andning, lungor, hals mm. Skulle även ta halsprov för Staffylokocker ( ingen aning hur det stavas, ids inte leta upp det men ni fattar säkert ) men klarar knappt av att borsta tänderna längst in utan att kväljas så detta var tufft, hon gav upp med resultatet "mindre än 8". Jag hoppas det är ett mer lugnande resultat än när man fick exakt det meddelandet på telefonsvararen när man ringde SAS för att kolla upp platserna på "hundralappen" inför Springsteen konserten på Eriksbergsvarvet förr om åren =)

Jag var iaf helt ok, alla prover som man fick svar på direkt var bra, de andra kommer sen. Jag lever iaf, såg det på skärmen när hon satte på alla ploppar på kroppen. Känns bra.

På eftermiddagen var det Drop-in på dagis. Vi har helt enkelt världens bästa dagis. Känns den meningen igen? Ni har sagt den själv några gånger va? Kanske inte helt opartiskt uttryckt. "Världens bästa jobb" "Världens bästa kompis" "Världens bästa granne" "Världens finaste lägenhet" osv... Men, det viktiga är ju inte att man har belägg för att uttrycka sig så utan att man faktiskt känner så.
Jag har svårt att se att Filippa kunnat gå på ett bättre dagis - ärligt talat. Nu har hon bara gått på två och i den magra luntan är det inte ens jämförbart.

Deras engagemang är enormt och jag vet inte HUR jag ska kunna visa dem, återgälda och uppskatta dem nog för att de tar hand om och älskar mitt barn så mycket.




Idag var det våfflor på menyn. Föräldrar, släkt och syskon kommer på besök och vi får se ett bildspel de gjort med/om barnen. Underbart. Våfflor med sylt och grädde gräddar man själv och stolta barn visar runt.
Filippa inleder bildspelet med att säga "Välkommen till Draken" och sedan sjunga en sång.
STOLT mamma Ewa


Man får lämna en tjuga om man vill. Pengen går till barnen och någon aktivitet. Bio, teater, cirkus, glass på torget, leksaker eller liknande.


Tack för samtal idag Fillsta. Det var lite förvirrat både hemma hos dig och mig tror jag men jag uppskattade det även om jag lät frånvarande i stereopratet m dig och dotra =)


1 kommentar:

  1. Alltid kul att prata med dej kompis! Så där är det när man har ungar runt sej hela tiden. Alltid när man pratar i tel så ska det visas,torkas,pratas osv,osv,
    Tyvärr blir det långt mellan våra samtal. Det får det bli ändring på!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥