30 januari 2010

Vinterlek







Varit till pulkabacken idag. Den har jag berättat om förut. Den är välbesökt och jag tycker det är så roligt att människorna verkligen går lite "man-ur-huse" för att utnyttja vinterns möjligheter. Stora som små och man åker på allt man kan komma på. Pulkor, bobar, slädar, plastpåsar, brädor, kartonger, skidor, skivor, plastbitar och allt möjligt. Uppfinningsrikedomen är stor. Jätteroligt.

Idag var där en man som åkte slalom! Jo, det är sant. Mitt i alla åkare på denna lilla kulle som en gång i tiden var en soptipp ( därav smeknamnet Monti Komposti ) så har vi denna man som åker skidor. Utrustningen hade några år på nacken... han åkte i en stor parkas med skinnklädd luva och något som såg ut som träningsbyxor men han åkte. =)


Vi facineras även över att det idag var ca -5 och vi var ute en timma. Vi hade båda samma kläder på mig som i Östersund när vi var ute i nära tre timmar i -27. Idag frös vi båda när vi kom in! Helt galet.


1 kommentar:

  1. Ja, skojja less jag är på kylan!!! Det e ju inte direkt så man ger sej ut på skridskobanan eller i skidspåret när det nästan e 30 minus som det e nu!!!! O nu verkar det ska vara kallt hela veckan!!!!!! Jag blir gaaaaaaaaalen!!! jag vill ju vara ute i snön o leka o sporta med kidsen. Inte sitta inne o rulla tummarna eller vika nån tråkig tvätt el dyl.
    Nä, FRAM FÖR MILDARE VÄDER SÅ JAG FÅR ANVÄNDNING FÖR KOLBULLEPANNAN IGEN!!!!
    Från ett stelfruset fillsta

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥