27 januari 2010

Barbros vackra tulpaner



Lite mys i vinden unnar jag mig. Dricker en latte o tittar på Robinson.

Alla som känner mig vet att jag är ruskigt svag för allt som är "äkta", hemgjort, gammalt, unikt och speciellt. Särskilt svag är man ju när man får "hemgjorda" saker och bla tavlor som bekanta målat är ju en riktig höjdare.
Av alla mina målningar av bekanta är helt klart Barbro Nilssons tulpantavla en av mina favoriter.
Hennes kor är ännu större favoriter och jag ska rama in dem så fort jag får tummen ur....

Tills dess fortsätter jag njuta av tulpanerna.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig, jag har något till dig i min blogg Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Juste tavla!
    Så fint kunde jag me måla förut, men jag tröttnade......;)
    Kram från Fillsta

    SvaraRadera
  3. Vad synd att du slutat med det - jag önskar jag var lite bättre på det för jag tror det är super roligt. Har funderat på att gå kurs faktiskt, det får bli när F är lite större =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥