08 januari 2010

Älskade Varga




En tung tur till Vännäs för att lämna bort vår älskade, älskade hund. Familjen hon ska bo hos verkar vara helt otroligt fantastiskt underbara! Tror inte jag kunnat hitta bättre familj för Varga. Filippa har spenderat några nätter på madrass med Varga, hon har sjungit, gosat och skrivit sånger till henne. Det har varit tungt då man själv kan bära sorgen att försöka hejda hennes sorg och att dämpa hennes ovilja att sälja henne. Resan på de 40 milen upp var svåra att göra. Jag ångrade mig många gånger, flera gånger om och försökte hitta omöjliga lösningar till att behålla vår älskade hund. Hittade på ursäkter att inte åka upp, kylan, upptagen... samtidigt så var den nya familjen jullediga och de längtade ju - tre barn och de väntade, hade fått en hundskål i julklapp och ville veta. De pressade inte, krävde inget och var hur gulliga som helst men ändå - klart jag förstod. Så till slut packade vi in oss i bilen på Fursteli Gård, tårarna sprutade. Vetskapen att det var"sista gången" hon fick vara där, sista gången hon såg Storsjön, sista gången hon lekte med Meja, sista gången hon kom och snusade mig God morgon, sista gången hon drack ur "sin" vattenskål osv.


Väl framme hos våra vänner i Vännäs så dröjde det bara en tio minuter innan Kristina o Sebastian kom... Åh, så svårt. Jag kan än idag inte med säkerhet berätta hur jag uppträdde, vad jag sa, vad jag gjorde. Kristina var underbar, lugn och tröstande.

Varga är ju hur cool som helst.

Jag vet ändå att det var rätt för Vargas skull. För Varga var det bäst. Skillnaden på Varga här i de nordliga delarna är så uppenbar, så direkt. Väl framme i Vännäs så var hon full av energi, glädje och vilja. Hon springer, hoppar, studsar, rusar, busar, gläfser och ser bara allmänt lycklig ut. Inte sådär tung, hängig och väntande som hon gör hemma i Lund. Hon kommer direkt på första ropet och rusar glatt mot oss! I Lund såsar hon runt på gården som en vålnad ibland, som att hon är i koma. Det är så uppenbart att hon är gjord för ett annat liv.
Vi har gjort en enorm förlust och jag hoppas Varga kommer sakna oss och minnas oss. Men jag tror hon dragit det längsta strået.


Vargas nya familj har redan informerat, skickat bilder och de verkar redan älska henne minst lika mycket som vi. De verkar helt fantastiska!


Filippa har redan bestämt att OM Varga får valpar och vi köper en, eller vår nästa valp, DEN ska heta VARGA!


Varga, vi älskar dig och därför var vi tvungna att göra detta. Kristina med Familj: Jag hoppas hon ger er lycka och tack för att ni hittade oss.


KRAM






Hängde med Marie och Vintra på en tur uppe i "Buan" - Varga som tidigare dragit endast 3-4 gånger fattar galoppen direkt - hon är toppen och ÄLSKAR det!








6 kommentarer:

  1. Ja, vad säger man.... tårarna bara rinner!
    Kram från Fillsta
    Ses imorrn!

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag hittade hit! Kramar dig och tänker på er och lovar igen allt jag redan lovat... Mailar mer imorgon, dagen har gått bra, mer foto kommer snart. FIN blogg :-)! Kristina M.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag kikat runt lite igen i din blogg (kunde bara inte sluta)och vill bara tillägga att jag hemskt gärna vill adoptera dig ;-) inte för att du behöver det utan jag. Kramar och många tankar./ Kristina M.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Skönt att du hittade en ny famlij, med stort hjärta, till Varga! Kram från Olivens mamma.

    SvaraRadera
  5. Åh jag sitter här i soffan och gråter. Eftersom jag också har bestämt mig för att inte ha kvar Kenzo, så förstår jag känslan ännu mer.
    Men precis som du skriver, Varga kommer att ha det jättebra. En hel familj med flera barn där någon alltid har tid för henne.
    Ditt beslut var rätt mot dig själv, hur tungt det än var.
    Vår bästa vän, de är verkligen det.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  6. Tack alla goa fina för er omtanke och era kommmentarer. Kristina: du är för go =)
    Sandra: Åh, jag lider med dig - kärlek är inte lätt.

    Anna: ses i morrn.

    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥