12 januari 2010

"Sakta vi går in mot stan...."







Började dagen med utelek hemma hos Othilia och Jenny. Vi har sovit där senaste 4 nätterna. Det blev ca två timmar ute för tjejerna och när de kom in hade de med bär de plockat och nu skulle det kokas sylt!



Ja, det är bara att plocka fram socker och kastruller. Vi utökade de röda vinbären med lite blåbär ur frysen. Blev jättesmarrigt.



Till detta lagade jag en pyttipanna och tjejerna mumsade förtjust.



Sedan promenad in till stan. Klockan hade hunnit närma sig eftermiddag och solen som strålat var på väg ner. Ni som aldrig varit på sådana här breddgrader kan jag försäkra om att det är ett underbart ljus här.
Väl inne på stan gjorde jag ett fynd på loppis och ångrar nu att jag inte köpte de glasbehållarna jag spanade på i Blå Hallen i Höganäs. Hoppas de finns kvar nästa gång!
Kanonrea på Hemtex, present till Filippa en likadan trollerilåda som Olivia visade prov ur.
Present till Adam, present till Lisa, Elina o Sophie. Det fick bli saker på Bodyshop. Hoppas det är ok.
Vi hann med gofika på Törners, Åhlens, HM och Indiska. Gjorde lite fynd oxå. Hemma först efter 19 och då lagade Jenny underbara biffar med spaghetti. Bus o lek med Othilia och så ut till Fursteli Gård. Kvällsfika med Eivor och sedan spelade vi Miljöspelet innan jag slutligen fick dottern i säng. Hon var så trött att hon totalt bröt ihop när jag vann. Det har blivit sena nätter och ibland orkar man inte längre... =)
Idag kanske lite skidåkning uppe i "Buan" hälsa på Anki om hon är hemma, in och hämta upp min fina låda på loppis, ut med Meja o Vintra och mysa i det vackra vädret - Jo, det är solsken idag med =)
KRAM

1 kommentar:

  1. I dag är det verkligen vackert ute och med en helt okej temperatur. Hoppas att ni får en skön dag. Kram från Olivens mamma.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥