06 januari 2010

Norrland

Besöker ännu en del av vårat vackra land. Lappland, Ångermanland, Västerbotten och nu Vännäs och bor vackert hos Camilla, Peter, Johan o Alfons vid Vindelälven.
Resan upp gick i mer än ett syfte. Ett tyngre sådant och ett lättare. Att träffa en gammal god vän som vi nu kinesat hos värmer gott i hjärtat. För nära 20 år sedan gick vi Turismutbildning på Frösön, denna Umetjej o jag. I våras hittade hon mig av en slump på min gamla blogg på ÖP och på den vägen är det. Svängde in här i somras o det var första gången på ca 15 år sedan sist - nu är alltså andra gången.
Hon har hunnit bli stor och har gift sig, en underbart skön man och två finfina killar. Vackert hus vid älvens strand. Tack kära Camilla för att vi fick hälsa på. Hon har tom skaffat sig en blogg

Det tyngre syftet, det egentliga var att lämna en kär familjemedlem till en ny familj. Som att slita hjärtat ur kroppen men jag är övertygad om att hon får det bättre med sin nya familj då jag inte haft möjlighet att ge henne det hon förtjänar. Varga bor numera i Bygdeå hos en familj som verkar helt underbara.
Då jag så tydligt ser förändringen på min älskade hund när vi kommer uppåt/hemåt så tror jag detta är det bästa för henne. Här spritter hon av liv, energi, lust, glädje och vilja. Hon springer hejdlöst fram och tillbaka, hon rusar glatt mot alla aktivieter, hon skäller, hoppar, gläfser.
Var ute och drog några kilometer, Vargas fjärde - femte gång - hon är fantastiskt duktig.

Jag kommer att sakna denna vackra, vackra hund något enormt. Jag hoppas att hon får det bra hos sin nya familj och att de kommer att älska henne lika mycket som vi har gjort.

Rapport från dagen: Leos Lekland - större än Skattkammarön och faktiskt det bästa leklandet jag besökt. Kanon trevligt. Stötte ihop med min gamla chef/arbetskamrat Ulrica - Superskoj.
Filippa, Alfons o Johan sprang sig svettiga o mammorna drack .... Latte såklart =)





KRAM från vackra vackra Norrland

Ps... bara jag får in foton i någon dator så kommer det bilder oxå =)

4 kommentarer:

  1. Raring...

    Vi ska ta en liten geografilektion senare...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej! Skönt att höra att Varga fått en bra start hos sin nya familj. Förstår att det måste vara tungt att åka därifrån. Jag tänkte på er igår. Kramar till er från Olivens mamma och familj.

    SvaraRadera
  3. Vi tänker på Varga o hoppas hon har det bra.
    Kram från ett jättekallt fillsta, hoppas ni kommer o leker nån dag.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att Varga får det riktigt bra i det nya hemmet! Förstår allt för väl hur jobbigt det måste kännas. Tänker på dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥