31 januari 2010

"Jag vill se den igen!"

Vi gör oss i ordning hemma för teaterbesök

Filippa läser programmet innan föreställningen börjar. Det var mycket bilder.






Filippa hänförd och tyckte teatern var toppen. En mycket duktig ensemble och som alltid är jag mäktigt imponerad på kulisserna när jag går på teater. Vilket jobb och vilken planering för att få till allt och dessutom ska det hålla. Man ska kunna svänga från Pippis hus till skolan, till Tommy o Annikas hem och till hamnen. Folk ska klättra på huset upp och ner, in och ut genom dörrar osv. Häftigt.
Pippi spelades av en 16 årig tjej som var jätteduktig. Lovisa Svensson och hon går första året på Lunds dans och Musikalgymnasium. Alla håller på med dans o teater, går på Rydbergs Dance Academy eller liknande. De enda vuxna var just de som är vuxna i sagan. Mycket välspelad och en teater för hela familjen. Fart och spänning och lustiga händelser och så välbekanta sånger. I pausen hade vi förbeställt fika och vi satt vid ett fönsterbord och tittade ut på gatan där snön sakta dalade.

Hur nice som helst.

När föreställningen var slut fick vi förmånen att träffa Pippi och Filippa frågade om autograf. Stort.


Så är lilla tjejen ännu ett steg närmre den kulturella eliten här i Lund =)
Nu är hon mest lite ledsen över att hon inte kan få se den "en gång till"!
Rekommenderas om den kommer till er stad.


TACK farmor och farfar för en av de bästa julklapparna!

4 kommentarer:

  1. Filippa o duuuu.....lalalalalaaaaa
    Vad mysigt ni har!
    Idag när vi packade upp mina loppisfynd ville Ellen oxå ha en Blixtentröja, "för hon gillar inte det som e tjej", morrrrr vet inte riktigt vad jag ska tycka, jag som föredrar rosa.... och glitter o klänning.......
    Tjingeling!

    SvaraRadera
  2. Låter som en jättemysig dag! Imorgon ska jag på Grease m Marie Serneholt och Sebastian Karlsson. Kulturella veckan =)
    Kramar från Linkan

    SvaraRadera
  3. Japp, jättemysigt. Herregud vad skulle jag göra utan min "kompis" Filippa =)

    Linkan: Vad qul, själv har jag ju oxå sett Grease med hennes sambo i huvudrollen. Visste inte att hon följde hans bana. Hoppas det blir bra, rapportera gärna.
    I morgon ska jag ringa Ridskolan föresten =)

    SvaraRadera
  4. Vad konstigt att jag hittade detta inlägget, men det värmer att ni tyckte om föreställningen!!

    Kramar från Lovisa Svensson (pippi)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥