20 januari 2010

Fötter

Jag gillar fötter, har nog alltid gjort. Vet att många äcklas av dem, tycker de är hemska på många sätt - men fötter är perfekta på många sätt.
Filippas fot passar perfekt i min hand, perfekt när jag bilar 100 mil med henne i baksätet och kan sträcka bak min högerarm och hon kan sträcka ut sin nakna fot och lägga den i min kupade hand. Denna mjuka silkeslena perfekt skapta lilla fot får jag då smeka en stund och på så sätt har vi lite kontakt ändå.
Fötter - vackert snidade, lite seniga men ändå bestämt kraftiga. De som bär oss genom livet och tar oss ut på okänd mark.

Och kolla här! Nu blev de både mjuka, underbara, väldoftande och sköna även på mig!

Solveig är helt enkelt den allra allra bästa fotvårdaren där finns!

Jag har varit henne trogen i 15 år och kommer vara det så länge jag får. Dessa timmar med hennes omvårdnad och så denna vidunderliga utsikt över Stan.


En kopp the och pepparkakor och ett härligt uppdaterande samtal.
Balsam för själen...

TACK Solveig - de är SÅ sköna. Synd att ingen finns att smeka dem.

2 kommentarer:

  1. MMMMMM, skönt med fotvård.
    Jag har oxå gått till Solvei, men det e ju så förbenat lång kö till henne! När bokade du egentligen????
    Jag får nog ta o skrapa mina fötter i duschen här i fillsta istället!
    Hejsvejs

    SvaraRadera
  2. Tja, jag bokade runt den 30 dec... inga problem =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥