29 december 2009

Underbara!

Åh, mitt älskade Jämteland! Och mina älskade vänner! Man blir alldeles mör i hela kroppen av kärlek och glädje av att bara se den rosalila himlen, den vita snön, den klara luften. Ätit gott, bytt klappar m Israelssons/Ranbrandts, fikat, myst, åkt skidor, provat dra lite m Varga ( som älskar det ) pulka och tagit skön promenad m Linn o Mirja i den snötyngda skogen. Filippa ( Tulippa som Pelle säger = ) har lekt m Pelle och nu är det Tandsbyn o Millbergs som gäller.


Vi mår BRA =)

Våga älska Jämtland! Här bjuds ni på dagens intryck =)

















































8 kommentarer:

  1. Hej! Vilken bra start ni har fått, underbart att se. Kram från Olivens mamma.

    SvaraRadera
  2. för er som bara bedåras av Ewas underbara bilder kan jag meddela att endast Ewa var ute! Den är -28 och vi "ur-innevånare" håller oss inne med en stor kopp te och fluffig filt. Men Hejja Ewa du är ett föredömme, surkartar som jag ska kanske oxå njuta lite mer av detta underbara län Kram :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående skrivare... men nu ska vi hoppas på lite mildare väder så att även vi urinvånare sticker ut näsan!
    Ha de underbart i kylan Ewa!
    Imorrn kommer olivia o julius o leker i Fillsta, kommer ni med???

    SvaraRadera
  4. Ha, ha för er som bara bor här och inte har turen och chansen att även dela livet med Skånelandet så ska ni veta att minus 20-30 här känns ungefär som minus 5 i skåne så för mig var det faktiskt ganska så gott. Och jag VET att ni inte tror mig men det är bara att prova på vår råa, fuktiga vinter. Sällan har jag frysit så mycket. Så minus 24 i Buan genererar en timmas promenad och man blir tom svettig, det kan jag inte konstatera att jag blir när jag cyklar till stationen i Lund i plus 2...

    SvaraRadera
  5. Ahaa.
    Där ser man.
    Urinnevånarana håller sig inne, när kylan sätter in.
    Du har lurat mig sen första dagen vi träffades Ewa.
    Ute i den härliga vintern, upp på fjället, gräva ner sig i det vita, med tunnbrödsklämmor och chokladtermosen i högsta hugg, m.m., m.m..
    Jag är grundlurad.
    Tack "lottapotta" och "anonym".
    Jag hade nog mina aningar :-)

    SvaraRadera
  6. Tant Ewa, det ser underbart ut.. MEN, vi saknar er här hemma. Hade - 10 igår, tänkte att det kanske kan få er att längta hem lite ändå..Kram Joanna

    SvaraRadera
  7. Ha ha Lasse - just den enda urinnevånare som höll sig inne var just Lotta, hon lider av diskbråck och har orsak. Inte handlar det om kylan =)
    Minus 13 i Lund idag måste ju vara som minus 35 i jämförelse här och ni verkar ju leva än!
    Du vet du kan lita på mig Lasse - låtom dem icke förvrida din hjärna nu.

    SvaraRadera
  8. Joanna - tack för härliga bilder idag. Ni har missförstått att jag älskar kyla, det gör jag INTE. Just därför vill jag ju flytta hem =)
    Saknar er med Joanna - håll ställningarna.

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥