03 december 2009

Tillbaka...

"snö"glädjen höll i ca två timmar och det på mycket få utvalda ställen i landskapet. Lund tex fick knappt frost.
Igår kväll var vi tillbaka i regnets strilande och idag är det 3 plus och man sjunker m cykeln i gräsmattan igen...

Btw så gick bromsvajern av på cykeln så jag fick snällt promenera med den till cykelrepen. De hade inte öppnat så jag lämnade den utanför, låste och lade nyckeln på fiffigt ställe. Tänkte att detta kommer de inte att gilla, inte att förstå och det är så typiskt oskånskt som det kan bli. Ringde direkt när de öppnade och sa: Tjingeling det är..... -Ja, pågatåget, svarar Roland =)
Han hade full koll - kände igen min cykel, hade listat ut var nyckeln var och redan satt igång =)
Det är service det! Roland är skön, lugn kille från Dalarna som står där i sin källarlokal i ett fult 70tals lägenhetskomplex som ser ut att höra hemma i Pristina ( iaf 2001 ) med massor med cyklar. Har haft min cykel där på service några gånger samt när de snodde mitt bakdäck. ÄLSKAR min cykel ( som jag givetvis köpt hemmavid på Cykelogen ) och hoppas vi kan hålla den i skick många år till. Eloge till Roland på Ekmans Cykel och Service för personligheten.

Nu blir det bil till Malmö tyvärr =(
Kör till Helsingborg och Kristianstad idag med mitt lila tåg. Tut tut på er vänner =)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥