20 december 2009

Underbar dag!



Stekte kolbullar till allas förtjusning på gården. Mums.

Tittut!

Läge skotta fram bilen





















Tji i jävlar och helvete så glad jag är idag! Vi har haft en superdag! Började vid 09 med att skotta framför alla portar, ingångar, sopstationen, gångar, trappor och så min egen och Gittans bil. Det tog dryga två timmar och mycket svett och slit. Skönt slit dock. =)

Sedan blev det kolbullar till alla som ville ha på gården och så in för att värma oss. Då var klockan 14. Stephanie min gode vän kom och vi drog iväg till Monti Komposti för att åka pulka. Det var dryga 200 pers där. ALLA åker pulka, gammal som ung. Det är så roligt.

Det har varit en helt underbart perfekt dag. Filippa sa i morse när vi kom ut: "Mamma det här blir en halvbra dag." -Varför då, det är väl superqul du älskar ju snö? "Ja, det är jätteroligt men OM jag börjar frysa och vill gå in så kommer jag inte att få det!"
Så tuff mamma har Filippa. Som Vassia brukar kalla mig: Madame Karp!

=)


Stor kram till er alla från tomten och Kung Bores paradis SKÅNE.
Och så en fotokavalkad.....


6 kommentarer:

  1. Vännen!
    Jag är sååååå glad för er skull! Som ni har längtat!!!

    ...Å du, Madame Karp....Det som inte dödar, härdar! Inte sant?!

    Puss-i-pannan/ Camilla

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag det blev! =)
    Underbara bilder!

    Puss vännen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härligt att se att ni är så glada. Kram från ett vintrigt Jämtland, Olivens mamma

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Kan säga att det är mer snö här än i Piteå. Lustigt! Är glad för din skull. Synd att jag inte visste om din mysiga dag igår, då hade jag kunnat komma förbi. Var nämligen ledig och gjorde i princip ingenting...
    KRAM :)

    SvaraRadera
  5. Åh, Mia med tanke på att jag är sjukskriven till 24 januari så är jag ju "ledig" alla dagar. Och att jag vill umgås, fika, träffas, hitta på saker är nog inte någon hemlighet för någon längre =)
    Det är bara att höra av sig, kan jag så kan jag.

    Puzz o Go Jul

    SvaraRadera
  6. Vad bra! Det skall jag absolut göra. KRAM och God Jul :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥