14 december 2009

Byt Batteri i fjärrkontroll



Så har det stått på min instrumentpanel länge nu. Jag vet inte hur ni är men jag blir bara så trött av att det alltid är något nytt som ska fixas. Det kan vara allt från att köpa mjölken, hämta ut något på posten, tanka som ju är vardagliga måsten, till att just byta ut batteri, fixa den f-bannade kökslådan ( kommer ALDRIG att ske ) eller rensa i förrådet.
Men nu har jag gjort en av alla grejer iaf.
Tänkte i början att det är väl bara att byta batteri. Dvs skruva upp fjärrkontrollen, ta ut det gamla och sätta in ett nytt ( som man givetvis måste åka iväg och köpa ). Så sa någon till mig att det gjorde man inte själv utan jag måste ner till SAAB. Det är inställningar, teknik o data i allt så det kunde man inte göra själv. Skulle kosta runt 75-100 kronor! Åh, så dyrt för att byta ett batteri tyckte jag.
Så... jag har lixom dragit på det där. SAAB ligger ju inte direkt i närheten heller. Samtidigt som ju allt ligger i närheten här nere. Jag är i Köpenhamn på 40 minuter, Malmö på 15, Helsingborg på 30 och Göteborg på 3 timmar. Så vad gnäller man för? Nå, jag har iaf inte kommit mig för...

Idag blev det gjort! =) Stor lättnad. En sak att stryka från listan. Synd bara att det hunnit fyllas på 10 saker medan jag gruvade för denna...
På SAAB var man serviceinriktade - de måste väl det nu - och fixade direkt. Det var precis som jag trodde, jag kunde bytt själv hemma. Skruvat isär, tagit ut det gamla och in med ett nytt, skruva ihop. Enkelt. Men nu gjorde den här trevlige killen det till mig och det kostade inte mer än 39 kronor och så ca 1 mil bensin tor.

Skönt att pricka av.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥