02 december 2009

Är detta på riktigt?

Jag har undrat förr och säger det igen: "What is WRONG with people???"
Fick ett sådant kedjebrev idag. Oftast är de ju en "hoax" och något man blir lurad av och syftet är eg bara att sprida virus. Som katten i flaskan, pojken som blev överkörd osv osv.
Denna verkar dock helt sann dessvärre. Hur sjuka i huvudet är vi människor och när ska vi förinta oss själva för jordens och miljöns skull? Det är nästan så att jag vill rösta för kärnvapenkrig så vi till slut kan förinta oss själva.

Såret i hjärtat blir bara större för varje ny insikt man får. Vi är SJUKA.

3 kommentarer:

  1. Folk är verkligen sjuka i huvudet! Vad är meningen? Man kan ju bara hoppas att de ska använda köttet, men ändå! Också en hel folkmassa som står och tittar på slakten. Helt sjukt! Man blir så jävla arg när man ser sådant! Sånt meningslöst slöseri! Att bli vegetarian är ta mig fan det bästa beslut jag gjort! Särskilt nu när hela grisindustriplågeriet uppdagats. Då känns det skönt att veta att jag åtminstone inte stöttar den industrin.

    SvaraRadera
  2. Det visste jag inte, tror jag. Att du är vegetarian. Jag är så sjukt galen i kött och inte speciellt galen i det motsatta så jag strider med mig själv om det. Sedan är jag ju uppväxt med att ha egna grisar på gården, egna kor o kalvar, egna höns, man jagade älg, hare, tjäder, orre... det är först de senaste 10 åren jag börjat köpa inplastat kött i butik i så stor utsträckning, främst här i Skåne. Hemma i Ösd köpte man ju av bonden en halv gris, en halv oxe osv. De djuren vet man ju har ett drägligt liv. Iaf våra grisar som fick allt från hushållet.

    SvaraRadera
  3. Nej, det är ett hyfsat nytt beslut. Jocke och jag blev gemensamt helvegetarianer förra sommaren, strax efter flytten. Och egentligen handlar det inte så mycket om att vara emot hela idén med att äta djur, utan det är just det faktum att man industialiserar djurhållningen som jag har svårt att komma till rätta med. Djur som bara behandlas som en vara i en produktionslinje med enda mål att maximera lönsamheten kan aldrig må bra, och den verksamheten vill jag inte stoppa in pengar i. Inte när det finns vegetariska alternativ som gör mig lika mätt och nöjd =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥