04 december 2009

Skåne by train

Från Lund till Malmö till Helsingborg till Kristianstad - tillbaka ner och in på Malmö Godsbangård, växla, snitsla sig ut från spår 63 och t Lund igen. 200 km/h är aldrig fel heller =)















Och vintern.... var tog den vägen? Höstrapsen blommar som aldrig förr, bönderna plöjer på sina åkrar och grödorna gror. Snart dax att skörda potatis kan jag tänka!



















Men visst är Jakriborg ett lite häftigt bygge?



Dessutom är jag sur för att jag fortfarande inte hittat semlor någonstans! Förra året kunde jag iaf mumsa på dem den 26 november!

Pussåkram

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Här uppe säljer dom saffranssemlor nu. Låter skitäckligt så jag har aldrig provat men... Jularna som jag tillbringat i skåne har inneburit semleköp i mellandagarna. Dock med mandelspån (!) på locket i stället för florsocker.... Underligt:-/ Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. På törners finns det semlor! Jag bjuder dig på en när du kommer upp.
    Trevlig helg från oss, Olivens mamma.

    SvaraRadera
  3. JA, jag vill ha semla - kommer =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥