20 december 2009

Helt magiskt och galet härligt




Ja, ni kanske tror att det enda som existerar i min skalle är vädret. Något jag tidigare varit totalt ointresserad av. Dels går det ju inte påverka, bara att acceptera, dels så har jag aldrig haft någon anledning att bry mig om vädret för det är lixom alltid ok.
Men så ändrades allt när jag kom lite söderut och inget var som jag var van, det tar ju tid att lära gamla hundar sitta och denna hunden verkar behöva otroligt lång startsträcka. Känns som jag aldrig kommer att vänja mig.
Men.... nu måste jag bara få säga att det är SJUKT JÄKLA MYCKET SNÖ HÄR NU!!!!


Mitt bord ute på altanen!

Det snöar än, och inte bara det. Det är dessutom riktig snö, sådan torr, fluffig, härlig, mjuk, dämpande, ljus underbart vacker snö. Det är helt magiskt ute, allt blir stilla, ljust och stillsamt. Knappt man hör bilarna från gatan längre. Varga är spattig och jag är jätteglad.

Det har snöat ca 3-4 dm ( eller mer kanske ) ikväll. Underbart. I morrn blir det pulka igen =)

För övrigt haft en mycket mycket trevlig kväll hos mina grannar. Underbart god mat, mycket sällskap, vin och prat och skratt. Känslan att slippa sitta själv och äta kan ni säkert själva lista ut. Mycket glad och nöjd går jag nu till sängs. Tänk så lite det kan behövas =)

Kram och God Natt från Tomtelandskapet Skåne

2 kommentarer:

  1. Hej!Härligt att se så mycket snö hos er, nu har vi ganska lika! Kälken och spadar är nu framme, bästa vinterleken. Kram från Olivens mamma.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt efter allt grått,blött o trist.
    god jul på er i detta vinterlandskap

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥