13 oktober 2009

Vaccinera eller ej?

Hur tänker ni? Jag är skeptisk...

9 kommentarer:

  1. själv kör jag struts varianten....försöker att inte tänka på avininfluensan. Vet inte alls hur vi ska göra, ä ena sidan är det bra att ta den så blir man inte sjuk o andra smittas inte å andra sidan vet man igentligen biverkningar osv. känner att jag måste läsa på. Men sjuk vill man ju inte bli o vi vet ju inte hur hårt svininf kommer att drabba sverige.

    SvaraRadera
  2. avininfluensan...menar givetvis svininfluensan ;)

    SvaraRadera
  3. Är oxå skeptisk... känns inte som att det kommer bli värre än vanlig influensa och det är kanske lättare för oss vuxna att inte bli smittade, men möjligen är det värre på dagis då alla baciller sprider sig som en löpeld genom bygget. Svår fråga. Jag tror jag hade vaccinerat mitt barn om jag hade haft ett...
    Kram Stéph

    SvaraRadera
  4. Om jag känner Filippas pappa rätt så är det för honom självklart. För mig är det nästan tvärtom. Det är ju biverkningar och det innehåller kvicksilver.. Filippa är typ aldrig ens förkyld... Nja..

    Men å andra sidan, tänk OM hon mot förmodan skulle få det sen. Då står man där med alla "vad var det jag sa-kommenatarer"

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kommer inte vaccinera mig och skulle inte rekommendera någon som inte är 80+ och i riskzon 1 att göra det. Tycker att hela samhället övervaccinerar mot influensor, vilket innebär att vi inte bygger upp något eget immunförsvar.

    Kanske dubbelmoral eftersom jag vaccinerat mig mot TBE, men det kan ju ge bestående men(förlamning, "nedsatt mental förmåga"..) och vad jag vet kan inte kroppen stå emot det på samma sätt som en influensa... Visst har influensan lett till att människor har dött, men jag har svårt att tro att dessa inte på något sätt tillhört någon riskgrupp.

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du är skeptisk, men jag tror också som de andra att det inte är nödvändigt. Jag tillhör även en av dem som tror att jag inte kommer att drabbas och skulle jag mot förmodan gör det, så är det bara att försöka bli frisk. Om man däremot är "svagare" och att influensan skulle kunna drabba en riktigt illa, då tycker jag absolut att man ska vaccinera sig. Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Ewa!
    Nu närmar sig den stora dagen, när vi äntligen får träffas o prata lite om allt o inget. Ser framemot vår resa!
    kram Inger med bihang

    SvaraRadera
  8. jag tänker inte vacc, mej el, vår familj utan denna influensa verkar inte vara något värre än någon annan typ fågelinfuensa, den vart jätte uppjagat m den rann ut i sanden, o i vanlig inflensa kan man ju också bli jättesjuk el, dö av om man är i "riskgrupp" o dom tar väl vanlig förkylningsspruta. vi ses på tis. kram

    SvaraRadera
  9. Nej - jag tänker då rakt INTE vaccinera mig. Finns ingen som helst anledning. Lika stor chans att jag får detta som jag fick fågelflunsa, vinterkräkflunsa, hongkong flunsa, engelsk flunsa och alla andra flunsor. Man får ju lixom en flunsa, sådär som alla får. Inget mer med det. Inte fan blir jag fågel för det =)

    Nej, jag är helt klart MOT

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥