28 oktober 2009

Rosa Band o bröstcancer



Har spenderat hela dagen på Malmö Arena för Genrepet inför morgondagens TV sända gala för Rosa Bandet som ämnar samla in pengar till forskningen. Var 9:e svensk kvinna dör i Bröstcancer så det är enkelt att faktiskt sätta sig in i hur många kära o nära man skulle kunna förlora i cancer.




Det var en lång dag men roligt vara med vid soundcheck, ljussättningar, fix o trix. Repetioner av tal, positioner mm. Senare på kvällen även lite artister. Så på allra första parkett har vi nu fått smygkika på Måns o Sara Dawn Finer bla.
Dessutom gjorde jag själv en bejublad insats på scenen som stand-in för Ursula Tengelin Generalsekreterare för Cancerfonden. Ser ni mig till vänster i svart?




Nu kan vi alla skämten som ska dras i morgon, vet vad Petra Mede ska göra med låtsas brösten, vet vilka bilar som lottas ut och nästan hur mycket pengar som kommer att samlas in =)

Tog med mig tre brudar: Agneta, Mia o så Jonna.






Vi konstaterade att det var en skoj dag, gratis fika o middag och så lite biljetter till den riktiga galan i morgon. Så i morgon kväll 20.00 sitter jag, Filippa, Farmor, Farfar o pappa Mathias bänkade för att se hela showen.
Bjöd även med grannens tjejer ( tillika Filippas barnvakter ibland ) Joanna o Tove o två kompisar till dem. Det blir nog skoj i morgon. Timbuktu är riktigt bra.

Så.. ni tittar väl på oss i morgon? Jag lovar vinka =)

KRAM o go natt vänner.

Just det... vad tycks om väggdekorationerna i VIP matsalen? Två väggar med dessa huvuden.... lite makabert för min smak faktiskt.


1 kommentar:

  1. Åh vad roligt! Vill också!
    Lova att vinka till mig när jag sitter i soffan och ser galan :)
    Ha en fantastisk kväll!
    Kram S.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥