13 oktober 2009

Casting

En bra casting är A och O. Allt är genomtänkt och man vet redan vilka personer som ska vara med i ett program redan innan programmet börjat spelas in.
Många av er vet att jag varit med i en dokusåpa för länge sedan. Fick en inblick i TV-världen och hur det fungerar. Har fått mig några slängar av hur journalistiken fungerar också. Minns när jag fick sparken från Försvarsmakten med endast ett fåtal timmar kvar till rotering ner till Kosovo och 6månaders utlandstjänst! Skälet? Graviditet!
Facket gick in och stämde på 200 tusen och jag fick en fin ursäkt, en förklaring och en fortsatt anställning i Sverige. Tidningarna ringde och var som gamar. Alla dessa vinklade frågor - hur de i min utsatta position försökte få mig att ösa skit på Försvaret och de personer som agerat fel.
"Känner du dig inte kränkt?" "Är du orolig för ditt ofödda barn,kommer inte din oro att påverka din graviditet?" "Anser du som kvinna att de har tagit hänsyn till dig och ditt ofödda, oskyldiga liv?" osv osv.
Jag har verkligen en helt annan syn på artiklar jag läser idag, nu när jag vet hur de själva redan skrivit artikeln innan de ens ringer till objektet. Kan tänka mig hur de utnyttjar tex sårade känslor när kändisar gjort slut, unga som är mediakåta och sjåsar upp deras iver osv.

Se bara på detta "erbjudande" jag fick hem i mailen idag. Och så sitter människor hemma framför TV och tittar på program och undrar HUR de fått tag i just DE människorna osv?
ALLT, precis ALLT är redan uppgjort, fiction och enbart för bra TV, bra tittarsiffror och PENGAR..
Vet inte varför de skickade till mig, jag kan ju uppenbarligen inte söka... ha ha


Vi söker tävlande till Wipeout!


Vill du vara med om ett äventyr, åka till Argentina och tävla på en gigantisk hinderbana?
Är du över 50 år och är i fysiskt bra form. Är du väldigt, väldigt lång eller har du dreadlocks. Är du en inbiten fågelskådare eller är du medlem i mensa!?
Infriar du några av dessa kriterier, tveka då inte utan anmäl ditt intresse på en gång.
Beskriv vem du är och varför du vill delta, lämna mail och telefon.

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju vara ett skämt?!

    SvaraRadera
  2. Inget skämt. Funkar så i allt. Det är ingen slump hur deltagare sätts ihop och artiklar, intervjuer mm är alltid styrda av någon annan. Sanningen är faktiskt helt otrolig i vissa fall.
    Allt jag fick vara med om och se under Mullvaden produktionen var häpnadsväckande!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥