20 oktober 2009

Här!






Resan började tvivelaktigt. Redan i Hm ( Hässleholm för er som av någon anledning inte kan driftsplatsförkortningarna = ) så var vi sena pga reducerad hastighet till följd av bortkopplade motormoduler. Så vi var ca 20 min sena hela vägen. Jag som redan innan varit tveksam till bytet i Sthlm ( ankomst 15.38 spår 17, där nere - avgång 16.00 spår 6, där uppe ) insåg att jag åter skulle få göra en idiotrusning med 4 väskor och barn ( denna gång utan hund, lite enklare ) genom hela centralstationen! Puh... när vi var 25 min sen så kollade jag upp nästa avgång till Ösd ( det var nattåget som gick före midnatt ) och förstod att det skulle bli tåg till Sundsvall o vidare m buss. Puh.
Som tur var väntade nästa X in oss trots att vi ankom 6 min efter deras avgång. Dessutom var banverket snälla o ändrade spåren så vi behövde bara rusa ut, framåt och över perrongen. Vissa människor promenerar ju ändå i sakta mak för att de vet ju att "tåget inväntar"! Grrrrr

Resan gick kanon, gumman på superhumör och ett fantastiskt resesällskap. Hennes glädje o energi är det inget fel på direkt! Pannkakor, tunnbrödmackor, vår goda druvsaft ( som jag kokade av druvorna ) lite godis, en negerboll, latte till mamma. Böcker, ritar, sjunger. Väl framme klistrar hon sig mot rutan på tåget, lixom kramar den och säger: Åhhh, så jag längat! Längtat till Östersund mamma.
Att hon kvällen innan gråtit för att hon tycker det är så långt överallt och varför man måste åka hela tiden är nu glömt =)

Othilia o Jenny möter upp med rop o skratt. I bilen lyssnar vi på Guns & Roses på högsta volym och Othilia gör "rockposen" med fingrarna. Heter den något föresten??? Vilket mottagande!

Kvällsfika, lek och vi somnar gott.

I morse frukost på sängen! =)


Idag är det en klar dag med hög luft, blå himmel, sol o krispigt. Lite frost på gräsmattan och vackert värre. Kl ett ska jag på visning. Filippa är så speedad att hon snart går i självspinn och de har redan hunnit leka brand, skola, fängelse, show, prinsessa och en massa massa annat. Nu är de ute.
Och vi... vi ska dricka latte, äta goda mackor och PRATA.

MÅR BRA =)

Ikväll kommer brudarna. Längtar...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥