16 oktober 2009

Tyskland



Ja, så har jag varit där igen. Detta fenomen som jag tidigare innan jag flyttade hit inte hade en aning om. Det är på ett sätt en märklig upplevelse lixom. Bara resan är något för sig själv. Först lilla färjan över till Helsingör, den tar bara 20 min. Sedan bilar man i 2.5 timma ca i Danmark. Sedan färja igen som tar nästan en timma och så bila en stund i Tyskland. Har inget riktigt begrepp om det men det kändes oxå som en timma eller två. Allt blir lite rörigt kan jag erkänna, man passerar länder i rasande fart och allt ser ändå likadant ut utanför bilrutan.

Men gänget jag reser med! Vilka lirare. Hur sköna människor som helst och man har superqul. Detta är ju proffs, veteraner och kan priser, knep, ställen, orienterar sig vant i butikerna och lotsar mig genom Fleggarden, Calles, Aldi och Bordershop ( dit vi inte var igår )
I butikerna provsmakar man hejvilt på vinerna. Vi stod nog en halvtimma vid BIB hyllan. Det blev glatt =)
Bjöd upp men Tommy ville dock inte dansa, han drog sig kvickt undan, förstår inte varför =)



Vad tycker du om den här då? Nja, men den här är lite fylligare.... fast den där tyckte nog jag mer om. Eller var det kanske den här??? Vilken var det vi precis drack nu då.... ??? =? = )



Min ambition att handla bara lite slutade i att jag beslutade att alkohol är en ok julklapp... Så nu har jag iaf "tjänat" in lite pengar i december.
Men jag är iaf riktigt kung på Tysklands utbud nu.


Sortimentet är mer än man någonsin kunnat önska. Alla sorter man känner till, deras b-variant och så alla andra skumma drycker och mixar. Det är ett paradis om man vill lära sig bli en grym bartender! Köpte dock inte någon BIB Vodka denna gången.

Vad tycker ni? Har vi skoj?

Skål, skål, skål, skål och så SKÅÅÅÅL! Själv skulle jag köra hem senare på natten så jag fick lugna mig på eftermiddagen. Britta är ju vår eminenta chaufför oxå så hon fick oxå ta det väldigt lugnt.
Lite synd för det krävs lite för att hänga med Inger, Tommy o Monika. Nästa gång... då ska jag se till att vara ledig nästa dag =)



Blev inte SÅ himla mycket ändå...

2 kommentarer:

  1. Åå, några såna där "shoppingparadis" har vi inte nära till här uppe =(
    Vi får nöja oss med "Dollars" (Dollar Store)
    det har ni inte där nere va?...hihi

    SvaraRadera
  2. Glad för det - ingen blir lycklig av shopping. Det är en konstlad lycka.

    Jag har aldrig gjort av med så mycket pengar på så mycket meningslösa saker. Antar jag försöker köpa mig lycka =)
    Dollarstor duger gott för mig.

    Men alla är vi olika.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥