10 oktober 2009

Att kommentera

Jag har fått en del frågor om att kommentera. Att man tycker det är krångligt och inte fungerar. Om man har problem just för tillfället eller med sin dator kan ju inte jag svara på men att kommentera är enkelt.

Det kommer ju upp ett gäng valmöjligheter. Om man väljer "Namn" så skriver man sitt namn där bara och då kommer det med. Väljer man "anonym" så står det just så... anonym. Har man ett google konto så väljer man det. Open ID är väl om man är med i någon av alla dom grejerna. Communitys eller vad det är???
När jag kommenterar på andras bloggar ( Sannas, Ugglas eller vänners ) så använder jag ju numera mitt google konto men förut klickade jag "namn" o fyllde bara i mitt namn.

Så det är inte svårt men jag förstår att man inte hajjar då det kommer upp ett GÄNG val. Men så är det väl med denna tid vi lever i.
Det ska helt enkelt inte finnas två enkla eller självklara val för det begränsar väl individen eller kränker våra rättigheter eller så är det kanske inte utvecklande nog? Det är viktigt att vi har möjligheter att göra många val och själva välja! Det är ju inte tänkt att någon annan ska välja åt oss. Dessutom är man bakåtsträvande om man inte inser det. = )
Tänk på att det BERIKAR våra liv med valmöjligheter. Att det stjäl av vår tid och vårt liv - skit i det. Det berikar och utvecklar

PUSS

2 kommentarer:

  1. Du har även ordverifiering inlagd när man ska kommentera ett inlägg hos dig.
    Så först skriver man kommentar och väljer t ex namn, sedan på "skicka kommentar", men då får man ännu en gång upp meddelandet och ska skriva in bokstäverna igen, sedan "skicka kommentar" igen :)

    SvaraRadera
  2. Ja det förstås. Men ordverifiering får man väl alltid upp om man inte har ett google konto?
    Men man väljer väl om man vill ha "namn" eller "anonym" först?

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥